خبرگزاری کار ایران

فرمانده مرزبانی کشور خبر داد:

تجهیز مرزهای تایباد به سیستم پایش هوایی از برنامه‌های مرزبانی ناجا

asdasd
کد خبر : ۴۲۱۹۴۱

فرمانده مرزبانی کشور تجهیز مرزهای تایباد به سیستم پایش هوایی را یکی از برنامه های مرزبانی کشور برای مرزهای این منطقه اعلام و تصریح کرد: با تجهیز همه مرزهای کشور به این سیستم، اشرافیت بر این نقاط افزایش پیدا می‌کند.

به گزارش ایلنا از پایگاه خبری پلیس، سردار "قاسم رضایی" امروز در سفر به استان خراسان رضوی، از هنگ مرزی تایباد بازدید کرد.

وی در حاشیه مراسم افتتاح دارالقرآن صاحب الزمان (عج}هنگ تایباد در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه مرزبانی خراسان رضوی با سه هنگ و 835 کیلومتر مرز با دو کشور همسایه است، اظهارداشت: این استان علاوه بر هم مرزی با کشور افغانستان، دارای یک هنگ موفق و عملیاتی به نام "تایباد" است که  مشاهده آن، انسان را به یاد دوران هشت سال دفاع مقدس می اندازد.

فرمانده مرزبانی ناجا افزود: خوشبختانه با زیرساخت هایی که برای این هنگ بوجود آمده هر سال شاهد شکوفایی بیشتر آن هستیم، در کنار افزایش این زیر ساخت ها، اقدامات خوبی در راستای ارتقاء آمادگی و اشرافیت عملیاتی در هنگ تایباد انجام شده است.

سردار رضایی به ارتباط خوب مرزبانی کشورمان با مرزبانان افغانستان اشاره و تصریح کرد: ما از مرزبانان افغانستان تشکر می کنیم، زیرا طی دو سال گذشته علاوه بر اهتمام برای حفظ و مراقبت از مرزهای مشترک، در زمینه مبارزه با قاچاق و کشفیات همکاری خوبی با مرزبانان ما داشته اند.

وی،  تجهیز مرزهای تایباد به سیستم پایش هوایی را یکی از برنامه های مرزبانی کشور برای مرزهای این منطقه اعلام و تصریح کرد: با تجهیز همه مرزهای کشور به این سیستم، اشرافیت بر این نقاط افزایش پیدا می کند.

این مقام عالی مرزبانی کشور درباره وضعیت امنیتی مرزهای کشورمان، گفت: توطئه های استکبار و فتنه انگیزی آنها کشورهای همسایه ما را در بر گرفته و ما برای رهایی کشورهای منطقه از این فتنه ها دعا می کنیم؛ مرزبانان کشور با رصد دقیق، اشرافیت اطلاعاتی و آمادگی عملیاتی در وضعیت بسیار خوبی برای مقابله با هر تهدیدی هستند؛ مرزهای کشور در امنیت کامل است.

 

فرمانده مرزبانی ناجا در بخش دیگری از سخنان خود به توافقات ششمین اجلاس ایران و عراق اشاره کرد و افزود: در رابطه با ایجاد امنیت و تسهیل تردد زوار مصوبات خوبی داشتیم، مقرر شد یک هفته قبل از اربعین با برگزاری یک نشست مرزی مجددا همکاری های دو جانبه بررسی و با فرمانده مرزبانی عراق بازدید مشترکی از گذرگاه های مرزی اربعین داشته باشیم.

سردار رضایی، برگزاری رزمایش مشترک در هفته وحدت با حضور دریابانان ایران و عراق در آبراه اروند را از دیگر مصوبات مهم ششمین نشست فرماندهان مرزبانی ایران و عراق برشمرد و گفت: این امر بر افزایش امنیت و هماهنگی مرزبانان دو کشور کمک خواهد کرد.

این مقام عالی رتبه مرزبانی کشور در پایان این بازدید ضمن افتتاح دارالقرآن صاحب الزمان هنگ تایباد، گفت : توجه به قرآن عامل ارتقاء روحیه و آمادگی عملیاتی مرزبانان است .

گفتنی است، دارالقرآن صاحب الزمان هنگ تایباد امروز با هزینه 180 میلیون تومان در مساحت 170 متر به بهره برداری رسید.
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز