خبرگزاری کار ایران

سرخو عنوان کرد:

جزئیات مبهم پروژه ساخت مگامال در اکباتان/ شهرداری گزارش دهد

asdasd
کد خبر : ۴۲۲۳۵۷

رئیس کمیته حمل و نقل شورای شهر تهران با تشریح جزئیات مبهم و سوال برانگیز پروژه ساخت مگامال در شهرک اکباتان از شهرداری خواست به موضوع رسیدگی کرده و گزارشی در این زمینه ارائه دهد.

به گزارش ایلنا، محسن سرخو در جلسه امروز شورای شهر تهران با بیان اینکه تذکر من به شهردار درباره پروژه مگامال در شهرک اکباتان است، گفت: پروژه‌ای در زمینی به مساحت ۱۹۸ هزار مترمربع که قرار بوده فضای سبز شود، با مشارکت شهرداری و یک شرکت خارجی برای ساخت پروژه مگامال اختصاص یافت.

وی افزود: با توافق شهرداری در سال ۸۲ قرار شد در ۳۵ هزار مترمربع از این فضا، فروشگاه مگامال و ملحقات آن ساخته شود و مابقی آن به فضای سبز اختصاص یابد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران افزود: در همان سال ۸۲ طی قراردادی ما بین شهرداری تهران و شرکت مالزیایی، قرار شده مگامالی با سهمیه‌ای ۵۲ درصدی شهرداری و ۴۸ درصدی شرکت مالزیایی ساخته شود.

سرخو تصریح کرد: قرار بر این شد که شهرداری، زمین و پروانه ساخت را تأمین کند و شرکت مالزیایی آن را بسازد.

وی با اشاره به اولین ابهام پیش آمده در ساخت این مگامال گفت: در سال ۸۵ پیمانکار شرکت مالزیایی، این پروژه را به شرکت دیگری واگذار کرد که مدیران آن «ر. الف» (ایرانی) و «ع. ب» (مالزیایی) بوده است.

رئیس کمیته حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران اظهار کرد: این شرکت جدید نه گردش مالی قابل توجهی داشت و نه سابقه کار عمرانی؛ کار این دو فرد واردات سی‌دی فیلم و بازی از مالزی به ایران بود.

سرخو ادامه داد: بعدها شرکت‌ دیگری ۴۹ درصد این سهام را می‌خرد و شهرداری تهران از سهام ۵۱.۶ درصدی خود، ساختمان مگامال و پارکینگ آن را به شرکت جهان به مبلغ ۲۹۰ میلیارد تومان می‌فروشد.

این عضو شورای شهر تهران اضافه کرد: شرکت جهان نیز ساختمان مگامال و پارکینگ را یک ماه بعد با مبلغ ۳۶۰ میلیارد تومان به بانک شهر واگذار می‌کند.

سرخو با اشاره به ابهام دوم گفت: سئوال این است که این ما به تفاوت چه شد و برای چه پرداخت شد.

وی خاطرنشان کرد: سئوال دیگر این است که چطور یک شرکت که سابقه عمرانی ندارد و با چه رانتی در این پروژه مشارکت کرده است.

رئیس کمیته حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: سئوال دیگر اینکه چرا تاکنون شهرداری حساسیتی به خرج نداده است.

سرخو در خاتمه گفت: این پروژه در حال حاضر بعد از گذشت ۱۳ سال ۶۵ درصد پیشرفت دارد و شهرداری باید درباره آینده این پروژه و فضای سبز آن توضیح دهد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز