خبرگزاری کار ایران

جاذبه‌های توریستی تایلند

جاذبه‌های گردشگری تاریخی و فرهنگی کنار طبیعت بکر می‌تواند تایلند را به بهشتی برای گردشگران تبدیل کند.

به گزارش ایلنا، تنوع بی‌نظیری در پوشش گیاهی و مناظر طبیعی تایلند، به دلیل آب و هوای خاص آن، فرصتی تکرار نشدنی برای علاقه‌مندان به طبیعت ایجاد کرده است

سفری هیجان‌انگیز به کشور لبخندها

جنگل های سرسبز

سواحل معروف

غذاهای متنوع

معابد بودا

و قیمت ارزان

به عقیده گردشگران امنیت و راحتی سفر،از مهمترین دلایل انتخاب تور تایلند است. در هر فصل سال که اراده کنید، تایلند مناسب ترین مقصد برای سفر شما خواهد بود. اگر کوله بار سفرخود را بسته اید و قصد دارید یک مقصد گردشگری مناسب و ارزان قیمت انتخاب کنید،در انتخاب تایلند شک نکنید. مناطق دیدنی و جاذبه های گردشگری بسیار متنوع تایلند پاسخگوی سلیقه طیف متنوعی از گردشگران است. حتما قبل از سفر به تایلند سوالات زیادی ذهن شما را به خود مشغول می کند. با ما همراه باشید تا در خصوص تور تایلند اطلاعاتی را در اختیار شما بگذاریم.

تنوع در جاذبه‌ها را در تور تایلند، به معنای واقعی آن تجربه کنید

تایلند کشوری پادشاهی بافرهنگ وتمدن خاص خود است. تایلند را پایتخت معابد بودا نامیده اند. تایلند را در گذشته با نام سیام (Siam) به معنای "آزادی"، می‌خواندند. کشور تایلند با جاذبه‌های طبیعی بکر، جزایرتفریحی، غذاهای دریایی و خاص بین گردشگران شهره است. جاذبه‌های گردشگری تاریخی و فرهنگی کنار طبیعت بکر می‌تواند تایلند را به بهشتی برای گردشگران تبدیل کند.

 

شهرهای توریستی تایلند

تایلند کشوری در جنوب شرقی آسیا است و به دلیل مجاورت به دریا و کوه های سرسبز، آب و هوای مطبوعی را برای گردشگران فراهم می کند. بی دلیل نیست که نام آن سیام به معنای "آزادی" می باشد چرا که هم مردم محلی و هم گردشگران آسایش و آرامشی را متفاوتی را در تور تایلند احساس می کنند. از شهرهای توریستی تایلند می توان به بانکوک، پاتایا، پوکت، جزیره‌کوسامویی، چیانگمای اشاره کرد.تور پوکت وتور پاتایا پرطرفدارترین و جذاب‌ترین شهرهای تایلند بخصوص برای ما ایرانی ها هستند.

اگر تور بانکوک را انتخاب کرده‌اید قدم به پایتخت تایلند و بزرگترین شهر آن گذاشته‌اید. شهری که به دلیل رستوران‌ها و مراکز خرید خود شهرت جهانی یافته است. بعد از آن نوبت به تور پاتایا می‌رسد شهری که برای علاقه‌مندان به انواع تفریحات شبانه جذابیت دارد. اگر علاقه‌مند به طبیعت زیبا و سواحل اسرارآمیز  هستید  و اگر آرامش را به معنای واقعی آن طلب می‌کنید، به شما تور پوکت را پیشنهاد می‌دهیم. پوکت از جمله مقاصد گردشگری مهم تایلند بخصوص برای تاجران و سرمایه گذاران است.

شهر کرآبی یکی از مقاصد جایگزین و جدید در تور مسافرتی تایلند که به دلیل سواحل ماسه‌ای سفید، صخره‌های زیبا و انواع جانوران و گیاهان آبی و قایق سواری، توانسته در مدت زمان کم توجه بسیاری از گردشگران را به سوی خود جلب کند. به بهشت امن تایلند یعنی سامویی سفر کنید. سواحل ماسه ای سفید،صخره های مرجانی و درختان نارگیل در این جزیره زیبا منتظر شما خواهد بود.

جاذبه های تاریخی و فرهنگی

جاذبه های فرهنگی و تاریخی تایلند، گزینه مناسبی برای همه گردشگران است. کاخ بزرگ (Grand Palace)، مجسمه طلایی بودا (Golden Buddha)، معبد فراداماکایا بانکوک، معبد باستانی چدی (ChediLuang)، خانه قدیمی جیم تامسون، که موزه‌ای از تلفیق سبک سنتی زندگی تایلند و امکانات مدرن زندگی آمریکایی است، از جمله جاذبه های فرهنگی تاریخی ملموس کشور تایلند است.

معابد عجیب و در عین حال زیبا تایلند طرفداران خاص خود را دارد. نوع احترام مردم به معابد، مجسمه های طلایی کوچک و بزرگ از بودا و سایر خدایان که مردم در حال ستایش آنها هستند در جای جای تایلند دیده می شود. دیدار از معابد تایلند یکی از بزرگترین فرصت ها برای شما به عنوان گردشگر، برای تعامل با مردم عام کشور تایلند است. فرصتی که نباید هرگز آن را از دست داد.

فرهنگ

تایلند به "کشور لبخندها" معروف است. مردمانی که با روی گشاده آماده میزبانی گردشگران خواهند. موقعیت استراتژیک تایلند در جنوب شرق آسیا باعث شده تا این کشور شاهد جنگ های بسیاری درطول تاریخ باشد. همسایگی با مالزی،کامبودیا و اندونزی و تاثیر فرمانروایی چین بر شرق آسیا فرهنگ مرکب از اقوام مختلف را ایجاد کرد. ترکیب نژاد در تایلند از مردمان مهاجر وجود دارد. نژاد تایلندی، چینی بخش اعظمی از مردم تایلند را تشکیل می دهد. اکثریت مردم تایلند به دین بودا گرایش دارند و شاهد این امر را می توان تعدد معابد بودا در جای جای شهرهای تایلند مانند چیانگ مای، بانکوک و پوکت دانست.

غذا و تجربه غذاهای خیابانی

غذاهای تایلندی، بدون اغراق یکی از پرطرفدار ترین غذاهای آسیای شرقی که می تواند متناسب با هر نوع ذائقه ای باشد.

رستوران پاتایا، پوکت و بانکوک همیشه مملو از مشتریانی است که غذاهای تایلندی را سفارش می دهد و در کنار دوستان غذا ها را میل می کنند و لذت می برند.به راستی که هیچ کس در تور تایلند گرسنه نمی ماند.

استفاده از ماهی ها و سبزیجات تازه و ترکیب جالب ادویه ها، نحوه طبخ مناسب و البته تندی زیاد از مهمترین ویژگی غذاهای تایلندی می باشد. پیشنهاد ما به شما این است که حتما کلوچه مرغ تند، سوپ تام یام Tom Yum،  ماهی زرد کاری را نوش جان کنید.

خرید در تایلند

اگر از گردشگران در خصوص تجربه سفر تایلند بپرسید، بی تردید یکی از آنها در خصوص خرید و گردش در بازار های محلی و پاساژهای مدرن می باشد.

پیشنهاد ما به شما این است که در تور تایلند یک روز را به خرید اختصاص دهید و در بازارهای متنوع آن قدم بزنید. در مراکز خرید پاتایا، فروشگاه های پوکت و بازار های بانکوک باید مراقب قیمت اجناس باشید چرا که گاها جنسی را با مبلغ دو برابر به شما می فروشند. در واقع در تایلند همه نوع جنسی از با کیفیت ترین و معتبرترین برند ها تا اجناس ارزان قیمت در دسترس می باشد و خرید کاملا بستگی به انتخاب شما دارد.

از جمله معروف ترین مراکز خرید تایلند می توان به مرکز خرید MBK ، سیام پاراگون Siam Paragon، پانتیپ پلازا Pantip Plaza، مرکز خرید ایرانیان تایلند اشاره کرد.

 فستیوال‌ها و جشن‌های تایلند را بیشتر بشناسید

  • روز چولالونگ کرن (Chulalongkorn) در تایلند
  • فستیوال مسابقه بوفالو ها در چُنبوری تایلند
  • گردهمایی فیل‌ها تایلند
  • جشن آب یاSongkranتایلند
  • جشن بالون آرزوها
  • جشنواره گل تایلند، جشنواره گل ژیانگ مای

اقامت

شاید یکی از معدود مواردی که در سفر خود به کشور تایلند نباید نگران آن باشید بحث انتخاب محل اقامت می باشد. انواع هتل های لوکس پنج ستاره تا اقامتگاه های ارزان قیمت و مهمان خانه در تایلند آماده پذیرایی از گردشگران می باشند. نکته جالب آن است که حتی با بودجه کم می توانید یک مکان مناسب برای استراحت خود پیدا کنید. از معروف ترین اقامتگاه های تایلند می توان به هتل ایندرا ریجنت بانکوک، هتلبرادرزرزیدنسپوکت، هتل 4 ستارهجیپاتایاتایلند، هتلدهارادهویچیانگمایدر تایلند و اقامتگاه بومی در پارک های ملی تایلند اشاره کرد.

طبیعت و سواحل زیبا در تور تایلند

تنوع بی نظیری در پوشش گیاهی و مناظر طبیعی تایلند، به دلیل آب و هوای خاص آن، فرصتی تکرار نشدنی برای علاقه مندان به طبیعت ایجاد کرده است.  پارک های ملی متنوع با امکانات فوق العاده، منتظر پذیرایی از گردشگران هستند. از جمله معروف ترین جاذبه های طبیعت گردی تایلند، علاوه بر سواحل زیبای آن، می توان به پارکزیبای ملیخاویایKhaoYai، جزیره فی فی، جزیره سیمیلان، باغ نونگ نوچ، جزیرهTarutao، پارک سنگهای چندمیلیون ساله ومزرعه کروکودیلها، مینی سیامپاتایا، خلیج مایاپوکت،اشاره کرد.

آب و هوای تایلند

در هر زمان که اراده کنید می توانید با انتخاب یک تور ارزان قیمت تایلند، سفری خاطره انگیز به کشور لبخندها را تجربه کنید.

اما شاید از نظر گردشگران بهترین زمان سفر به تایلند اواخر اکتبر و نوامبر (آبان) و ماه مارس (فروردین) باشد. در هرحرکت از شمال به جنوب تایلند شما از کوه های زیبا و سرسبز به شالیزارهای و دشت ها و مزارع کشاورزی می رسید. در نهایت در جنوب تایلند می توانید از باغ های گیاه شناسی و سواحل زیبا آن دیدن کنید. به طور کلی آب و هوای تایلند در سه فصل بارانی از ماه ژوئیه (خرداد) تااکتبر (مهر) و فصل مرطوب و گرم از ماه مارس (اسفند) تاماه ژوئن (خرداد) و فصل خنک ازنوامبر (اواسط آبان) تافوریه (بهمن) تقسیم بندی کرد.

اگر آماده سفر به کشور تایلند شده‌اید، سایت فاینداتور راهنمای خوبی در انتخاب تور تایلند با قیمت‌های مناسب است.

https://www.findatour.co/fa/international-tour/thailand

کد خبر : ۴۲۴۴۴۰