خبرگزاری کار ایران

معاون اداره کل حراست سازمان حج و زیارت:

زائران از تردد انفرادی به شهرهای مقدس عراق خودداری کنند

همایش متمرکز آموزشی توجیهی زائران عتبات عالیات استان تهران پیش از ظهر امروز (جمعه) در سازمان حج و زیارت برگزار شد.

به گزارش ایلنا، همایش متمرکز زائران عتبات عالیات استان تهران پیش از ظهر امروز (جمعه 14 آبان ماه) با حضور جمعی از مسئولان سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری و زائران عتبات عالیات استان تهران در سازمان حج و زیارت برگزار شد.

بر اساس این گزارش، محمدرضا بیات معاون اداره کل حراست سازمان حج و زیارت توصیه های امنیتی سفر عتبات را به زائران گوشزد کرد و گفت: در صورت بروز حوادث تروریستی و انفجار در عراق، زائران اقدام به عکاسی و فیلمبرداری نکرده و هرچه سریعتر صحنه را ترک کنند، همچنین زائران از تحویل گرفتن ساک و چمدان افرادی از هر ملیتی که آنان را نمی شناسند، به شدت خودداری کنند.

معاون حراست سازمان حج به زائران عتبات توصیه کرد: در سفر  عتبات ، از تردد انفرادی به شهرهای مقدس عراق خودداری کرده و در تمام سفر با کاروان خود همراه باشند .

وی تأکید کرد: زائران از همراه بردن وسایل اضافه و جواهرآلات و همچنین مدارک شناسایی غیر ضروری و کارت های بانکی و ... خودداری کنند همچنین در هتل‌ها درخواست های خود را از مسئولین کاروان و یا مسئولان ایرانی هتل ها درخواست نمایند.

وی همچنین توصیه کرد: زائران برای تنظیم رمز اینترنت وای فای هتلها از سپردن تلفن همراه خود به دیگران خودداری نمایند.

وی در پایان گفت: زائران مشکلات و هرگونه مورد مشکوک در سفر را با دفاتر حراست سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری که تلفن های آن در هتلها نصب شده است، در میان بگذارند.

کد خبر : ۴۲۵۶۸۲