خبرگزاری کار ایران

مدیرکل امور فرهنگی سازمان بهزیستی کشور خبر داد:

استقرار ۱۲ موکب بهزیستی در مسیر پیاده روی اربعین

asdasd
کد خبر : ۴۲۵۹۷۰

مدیرکل امور فرهنگی سازمان بهزیستی کشور همزمان با آغاز پیاده‌روی اربعین، از استقرار ۱۲ موکب با رویکرد ارائه خدمات توانبخشی به جامعه هدف در سه استان ایلام، کرمانشاه و خوزستان خبر داد.

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام «سیدمهدی سیدمحمدی» مدیرکل امور فرهنگی سازمان بهزیستی کشور همزمان با آغاز پیاده‌روی اربعین، گفت: با توجه به حضور فراوان مردم و مشارکت مردم در راهپیمایی بزرگ اربعین به تبع بخشی از جامعه هدف بهزیستی از جمله معلولان نیز در این راهپیمایی عظیم شرکت می‌کنند؛ از این‌رو،  بهزیستی برای ارائه خدمات به جامعه هدف خود اقدام به برپایی 12 موکب در سه استان ایلام، کرمانشاه و خوزستان با رویکرد کمک گرفتن از خیرین، کرده است.

مدیرکل امور فرهنگی سازمان بهزیستی کشور، ادامه داد: بیش از 52 موسسه خیریه در برپایی این موکب‌ها بهزیستی را همراهی کرده‌اند و فعالیت بهزیستی در این طرح بیشتر ارائه خدمات توانبخشی از جمله تعمیر ویلچر، ارائه لوازم توانبخشی از جمله عصا و واکر به مراجعین خاص و همچنین استقرار رابط ناشنوا به منظور راهنمایی ناشنوایان و همراهی سالمندان، نابینایان و نیازمندان تا نقطه صفر مرزی است.

وی، تصریح کرد: تمامی موکب‌های مستقر بهزیستی در مسیر راهپیمایی عظیم اربعین تا قبل از نقطه صفر مرزی و در داخل ایران هستند. علاوه بر آن در این موکب‌ها توسط خیرین به طور محدود امکانات اسکان نیز ویژه جامعه هدف بهزیستی فراهم شده است.

حجت‌الاسلام سیدمحمدی، ادامه داد: این موکب‌ها در طول ایام حرکت زائرین تا پس از بازگشت آنها مستقر بوده و علاوه بر خدمات ذکر شده توصیه‌های پیشگیرانه برای گروه‌های خاص همچون کودکان و سالمندان نیز در نظر گرفته شده است.

مدیرکل امور فرهنگی سازمان بهزیستی کشور، در پایان یادآور شد: این طرح با امکانات مردمی و مشارکت 52 موسسه خیریه انجام و قریب به 100 درصد اعتبارات آن از طریق مشارکت‌های مردمی تامین شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز