خبرگزاری کار ایران

تاسف دانش‌آشتیانی از توزیع کتاب کنکور در مقطع ابتدایی

asdasd
کد خبر : ۴۲۶۶۳۳

وزیر آموزش و پرورش از توزیع کتاب کنکور در مقطع ابتدایی ابراز تاسف کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، فخرالدین احمدی دانش‌آشتیانی؛ وزیر آموزش و پرورش امروز در مراسم آیین معارفه‌اش اظهار داشت: آموزش و پرورش دردهای مزمنی دارد، در حال حاضر همه در داخل آموزش و پرورش و بیرون از آن نسبت به آموزش و پرورش انتقادات دارند و نگاه انتقادی بر همه چیز و علیه همه است.

وی با تاکید بر اینکه ضرورت دارد؛ تغییرات اساسی در این خصوص به وجود آوریم، گفت: اگر بخواهیم حرکتی در این جهت داشته باشیم، باید تمام فکر خود را در داخل مدرسه به عنوان کانون اصلی آموزش و پرورش ببریم.

وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: مشکل عمده‌ای که در آموزش و پرورش از آن رنج می‌بریم؛ سیطره آموزش به پرورش است. در تمام دنیا نسبت به آموزش و پرورش تفاوت عمده‌ای رخ داده است و مدرسه به عنوان جایگاهی است که دانش‌آموز باید ابتدا پرورش یابد.

وی با بیان اینکه اولویت اول ما باید اجرای مهارت‌های زندگی در برنامه درسی مقاطع ابتدایی باشد، خاطرنشان کرد: در جامعه شاهدیم که سیطره آموزش و در انتهای آن بحث کنکور به عنوان بلای بزرگی که آموزش و پرورش به آن مبتلا شده است، ایجاد شده و متأسفانه بازار داغ آموزش در این قسمت فعال است.

دانش ضمن بیان اینکه به شدت رنج می‌برم از اینکه می‌بینم حتی در مقطع دبستان کتاب‌های کنکور توزیع می‌شود، تصریح کرد: این موضوع فشار زیادی به دانش‌آموزان و اولیا وارد می‌کند و تا زمانی که این سیطره وجود داشته باشد نمی‌توانیم به امر پرورش بپردازیم.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به آسیب‌های اجتماعی بیان داشت: اگر این موضوع را ریشه‌یابی کنیم، ریشه آن در همین مسئله است و اگر قدرت تفکر، اعتماد به نفس، حل مسئله، مقابله با مشکلات و راستی و صداقت در دانش‌آموز شکل گیرد، چرا باید آسیب‌ اجتماعی وجود داشته باشد؟

وی با اشاره به بر اینکه آسیب اجتماعی از اینجاست که جوان با ناملایماتی روبرو می‌شود که در محیط مدرسه است، گفت: دانش‌آموز در این خصوص توان مقابله با آن را نمی‌تواند داشته باشد در نتیجه به ناهنجاری‌ها روی می‌آورد و مسائل آموزش و پرورش این است که ما بستری برای کسب مهارت در مدرسه در دانش‌آموز ایجاد نکرده‌ایم.

دانش آشتیانی به اهمیت طرح تحول اشاره کرد و گفت: این سند تمرکز بیشتری در مسئله آموزش و پرورش دارد، ضمن اینکه آموزش و پرورش توسط تنها دولت نمی‌تواند اداره شود و نیاز است که علاوه بر دولت خانواده‌ها، نهادهای مدنی و عمومی نیز به آن وارد شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز