خبرگزاری کار ایران

شهیدی خبر داد:

درخواست اصلاح قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران در کمیسیون اجتماعی دولت

نماینده ولی فقیه، معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: بنیاد نامه درخواست اصلاح قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران را به کمیسیون اجتماعی هیئت دولت ارسال کرده و امیدواریم با کمک نمایندگان مجلس با اصلاح این قانون زمینه اجرای کامل آن فراهم شود.

به گزارش ایلنا، حجت الاسلام و المسلمین شهیدی با حضور در بیست و دومین نمایشگاه بین المللی مطبوعات و خبرگزاری‌ها، ضمن بازدید از غرفه‌ها در نشست خبری به سؤالات خبرنگاران و اصحاب رسانه پاسخ گفت.

نماینده ولی فقیه در بنیاد با ابراز خرسندی از حضور در نمایشگاه بین المللی مطبوعات و خبرگزاری‌ها و اصحاب رسانه گفت: جهان دو قطبی با پیروزی انقلاب اسلامی با پدیده جمهوری اسلامی ایران مواجه شد و دشمنان با وجود همه توطئه‌ها نتوانستند به اهداف خود برسند و این انقلاب با فرهنگ مقاومت، ایثار و شهادت بر همه توطئه‌ها پیروز شد لذا با توجه به تأکید مقام معظم رهبری به اصحاب رسانه توصیه می‌کنم با همکاری و هم‌فکری بنیاد در جهت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تلاش کنند.

معاون رییس جمهوری در مورد ضرورت توجه به جمع آوری و نشر وصیت نامه شهدا افزود: یکی از اقداماتی که در دوره جدید مدیریت بنیاد پیگیری شد جمع آوری وصایای شهدا بود تا این وصایا در قالب کتاب در دسترس مردم قرار گیرد و تاکنون 40 جلد کتاب از وصایا آماده شده و معاونت فرهنگی و امور اجتماعی بنیاد در این زمینه فعال است و امیدواریم تعداد کتاب‌های وصایای شهدا را به 150 جلد کتاب برسانیم.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در پاسخ به سؤالی در خصوص خانواده معظم شهدا اظهار داشت: حدود 50 درصد از عزیزان جامعه ایثارگری از بانوان هستند بنابراین اقدامات زیادی در مورد بانوان ایثارگر مدنظر بوده و به عنوان نمونه نخستین شماره نشریه «شاهد بانوان» را به صورت ماهنامه در اختیار این عزیزان قرار داده‌ایم.

حجت الاسلام والمسلمین شهیدی در پاسخ به سؤالی درباره مطالبات فرزندان شهدا گفت: بنیاد شهید و امور ایثارگران از گذشته دارای مشاورانی در امور جانبازان و آزادگان بود و به‌زودی مشاور شاهد از میان فرزندان شهدا نیز شروع به فعالیت خواهد کرد و بنیاد وظیفه دارد مطالبات این عزیزان را در چارچوب ضوابط و مقررات پیگیری کند و این مشاور می تواند به عنوان رابط میان بنیاد و فرزندان شهدا موضوعات مربوط به فرزندان شهدا را مطرح نماید.

 وی در پاسخ به سؤالی در مورد اصلاح قانون جامع خدمت رسانی به ایثارگران تصریح کرد: برای اصلاح این قانون جلساتی با فراکسیون‌های شاهد و ایثارگران مجلس برگزار شده است و بنیاد نامه درخواست اصلاح قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران را به کمیسیون اجتماعی هیئت دولت ارسال کرده و امیدواریم با کمک نمایندگان مجلس با اصلاح این قانون زمینه اجرای کامل آن فراهم شود.

دبیر شورای عالی ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت در خصوص رسالت رسانه‌ها در ترویج فرهنگ ایثار گفت: همه نهادها و رسانه‌ها موظف هستند که فرهنگ ایثار و شهادت را ترویج دهند. ایثار تنها در جبهه‌ها نیست و در همه ابعاد باید ایثار کرد ضمن اینکه اگر در جامعه‌ای ایثارگری رشد کرد یقیناً جامعه به بالندگی خواهد رسید، در این زمینه دبیرخانه شورای عالی ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت بر اساس ماده 63 قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران تشکیل شده و دومین نشست شورای عالی ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت به زودی برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین شهیدی در پاسخ به سؤال خبرنگاری در خصوص وضعیت خرید و فروش هتل سفید کنار بندر انزلی گفت: قبل از حضور بنده در بنیاد، قولنامه‌ای نوشته شده بود که هتل سفید کنار به فروش برسد ولی به سرعت دستور دادم که این قولنامه فسخ شود. این هتل در اختیار مجموعه ای خارج از بنیاد قرار نداشته و هم اکنون نیز در اختیار سازمان فرهنگی، سیاحتی کوثر است و با اطمینان می گویم که این هتل در اختیار بنیاد است.

گفتنی است، حجت الاسلام و المسلمین شهیدی با همراهی قائم مقام و معاونان بنیاد شهید و امور ایثارگران و حسین انتظامی معاون امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از غرفه‌های خبرگزاری‌های فارس، ایسنا، ایرنا، مهر، ایلنا، تسنیم، ایکنا، خانه ملت، رسا، برنا، تقریب مذاهب اسلامی، دفاع مقدس و سایت‌های خبری فاش نیوز، شهید نیوز، افکار نیوز، خانه کتاب و روزنامه‌های جام جم، اطلاعات، کیهان، همشهری، خراسان، ابتکار، 19 دی، شهروند، جمهوری اسلامی، ایران و نشریات سلامت، آستان قدس رضوی و دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم بازدید و با مسئولان آنها گفت‌وگو کرد.

کد خبر : ۴۲۷۹۲۶