خبرگزاری کار ایران

دیدار دیپلماتیک فرمانده مرزبانی ناجا با مرزبان عراق در مهران؛

قول مساعد مقامات عراقی در راستای تسهیل تردد زائران اربعین

asdasd
کد خبر : ۴۲۸۱۱۰

مسئولان مرزبانی عراق در دیدار با فرمانده مرزبانی ناجا در تسهیل تردد زائران حسینی(ع) و خدمت به آنان، قول مساعد دادند تا با افزایش ساعت کاری به صورت 24 ساعته زوار را پذیرش کرده و امنیت آنان را تا زمان برگشت تامین کنند.

به گزارش ایلنا از پایگاه خبری پلیس، سردار "قاسم رضایی" با حضور در استان ایلام در بررسی میدانی به صورت هوایی و زمینی، مرز بین المللی مهران و روند تردد زائران به سمت مبادی مرز عراق را از نزدیک نظارت و دستورات لازم را در تسهیل تردد زائران به مسئولان مربوطه ابلاغ کرد.

فرمانده مرزبانی ناجا و هیئت همراه با حضور در پایانه مرزی مهران، با سرلشکر "علی دبعونی" فرمانده منطقه رافدین، سرلشکر "قاسم راشد" فرمانده پلیس استان واسط، سرلشکر "ظافر نظمی جمال" فرمانده گارد سوم عراق و سرلشکر "سامی" فرمانده کل پایانه های مرزی عراق، دیدار و در یک نشست دوستانه به بحث و تبادل نظر در خصوص موانغ و مشکلات تردد زائران پرداخت.

سردار "قاسم رضایی" با تاکید براینکه تمام زائرانی که از مرز ایران خارج می شوند علاوه بر داشتن گذرنامه و ویزا، روادید آنان نیز کنترل می شود، خواستار این شد تا مسئولان عراقی با افزایش ساعت کاری در پذیرش گیت ها تسریع کنند.

مقامات عراقی نیز ضمن اقدام در تسهیل تردد زائران حسینی(ع) و خدمت به آنان، قول مساعد دادند تا با افزایش ساعت کاری به صورت 24 ساعته زوار را پذیرش کرده و امنیت آنان را تا زمان برگشت تامین کنند. 

درحاشیه این دیدار دیپلماتیک، سردار "رضایی" درگفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، گفت: افتخار داریم فرماندهی مرزبانی در طول شبانه روز و به خصوص در ایام منتهی به کنگره عظیم اربعین، تمامی مرزهای کشور را تحت رصد و کنترل مضاعف خود دارند و با برقراری امنیت لازم در مرزها، در پایانه های مرزی مهران، چزابه و شلمچه به زوار عزیز خدمات رسانی می کنند. 

فرمانده مرزبانی ناجا با تاکید بر اینکه هیچ زائری بدون روادید قانونی از کشور خارج نمی شود، افزود: خواسته ما و همه مسئولان ایرانی و عراقی، رعایت قانون در ترددها است و زوار عزیز حتما می بایست با ویزای قانونی از مرزخارج شوند.

وی با اشاره به ترافیک و ازدحام جمعیت در مرز مهران، تصریح کرد: زائران اربعین حسینی(ع)  برای خروج از کشور و رفتن به عراق، تاحد امکان مرزهای شلمچه و چزابه دراستان خوزستان را انتخاب کنند که از ترافیک روان و جمعیت کمتری برخوردار است.

این مقام ارشد مرزبانی ادامه داد: تاکنون بیش از 800 هزار زائر اربعین از مرزهای سه گانه وارد کشور عراق شده اند، که نسبت به سال گذشته افزایش 60 درصدی را نشان می دهد.

وی به تعامل و هماهنگی های بیشتر مرزبانان دو کشور ایران و عراق اشاره و بیان کرد: در آینده نزدیک، نشست مشترکی با حضور فرمانده مرزبانی کشور عراق در مهران برگزار و آخرین هماهنگی های لازم در راستای تسهیل در تردد زائران عزیز انجام می شود.

سردار رضایی در خاتمه به بازدید میدانی مشترک با حضور فرمانده مرزبانی کشور عراق از پایانه های مرزی مهران، چزابه و شلمچه نیز اشاره کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز