خبرگزاری کار ایران

ستاد مرکزی اربعین اعلام کرد:

رشد ۳۹ درصدی عبور از مرزهای مهران و شلمچه از ابتدای صفر

ستاد مرکزی اربعین اعلام کرد: از ابتدای صفر تاکنون عبور از مرز مهران ۳۹ درصد، مرز شلمچه ۳۳ درصد، مرز چذابه ۲۱ درصد و مرز هوایی ۷ درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته است.

به گزارش ایلنا، ستاد مرکزی اربعین اعلام کرد که تمامی افرادی که مهر خروج از مرز مهران در روادیدشان خورده است می‌توانند از هر ۲ مرز شلمچه و چذابه نیز عبور کنند.

از ورود زائرانی که مجوزهای قانونی (روادید، گذرنامه و بیمه‌نامه) ندارند به خاک عراق جلوگیری می‌شود.

از ابتدای ماه صفر تا صبح امروز (۱۲ صفر مصادف با ۲۲ آبانماه ۱۳۹۵) تعداد ۸۶۷ هزار و ۴۰۷ نفر از مرزهای زمینی و هوایی مشترک با عراق خارج شده‌اند که این آمار نسبت به سال گذشته در همین مدت ۱۱۶ درصد افزایش داشته است.

تا صبح امروز تعداد یک میلیون و ۶۳۰ هزار ویزای کشور عراق و ۷۱۴ هزار و ۸۷۲ گذرنامه صادر شده است.

میزان صدور گذرنامه از ابتدای صفر تا صبح امروز (۱۲صفر) نسبت به سال گذشته ۶۶ درصد افزایش داشته است.

در این مدت زمانی عبور از مرز مهران ۳۹ درصد، مرز شلمچه ۳۳ درصد، مرز چذابه ۲۱ درصد و مرز هوایی ۷ درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته است.

همچنین تعداد ۷۲ هزار و ۷۰ نفر از اتباع غیرایرانی، تا صبح امروز در دفاتر کفالت ثبت نام کرده‌اند که برای ۴۰ هزار و ۶۰۲ نفر دفترچه صادر شده و برای ۲۷ هزار و ۴۸۰ نفر نیز ویزا صادر شده است.

از ابتدای ماه صفر تا صبح امروز هزار و ۲۷۱ نفر تبعه پاکستانی، هزار و ۳۸۷ نفر تبعه افغانستانی، ۵ هزار و ۲۷۸ نفر تبعه عراقی و ۳۳۷ نفر از اتباع سایر کشورها، از مرزهای زمینی و هوایی ایران به مقصد عراق عبور کرده‌اند.

کد خبر : ۴۲۸۱۶۹