خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری:

نماد ایران در نظام جهانی میراث‌فرهنگی است

رئیس جدید سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با بیان اینکه برند معرفی ایران در نظام جهانی میراث فرهنگی و سابقه تمدنی کشور است گفت: رئیس سازمان میراث فرهنگی تولی‌گری هر آنچه مربوط به سابقه تمدنی کشور است را بر عهده دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، زهرا احمدی پور در مراسم تودیع و معارفه ریاست جدید سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری اظهار کرد: سال‌ها در سطح مدیریت میانی انجام وظیفه کردم و امیدوارم در این سازمان نیز بتوانم به دولت کمک کنم.

وی ادامه داد: فضای این سازمان بسیار گسترده است و از جلوی درب خانه هر ایرانی تا فراتر از مرزهای کشور را در بر می‌گیرد و متولی آن تنها متولی امور اداری در بخش‌های مختلف سازمان نیست بلکه تولی گری هر آنچه مربوط به سابقه تمدنی کشور است را بر عهده دارد.

رئیس سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری گفت: کشور ما به عنوان کشوری مستقل در نظام جهانی شناخته می‌شود اما برند معرفی این کشور میراث فرهنگی و سابقه تمدنی پویای آن است این سرمایه فرهنگی همچنین عامل پیوند دهنده نسل‌ها و بقای ملی است. صنایع دستی کشور ما حاصل دست صنعتگری است که با عشق صنعتی چشم نواز و روح‌نواز را خلق می‌کند و این‌ها فرصتی برای زندگی راحت‌تر شهروندانی است که خسته از شتاب و ترافیک هستند. همچنین فرصت‌های به وجود آمده و مجموعه پیوسته‌ای که در کشور وجود دارد فضا را برای توسعه گردشگری مهیا کرده است.

احمدی پور افزود: تلاش ما ایجاد بسته‌ای منسجم از فرهنگ و اقتصاد با محوریت فرهنگ است که با رویکرد حمایتی حاکمیتی و مشارکتی ابعاد مختلف آن را دنبال می‌کنیم.

وی با تاکید بر اینکه نوآوری و تحرک‌بخشی دو اصل مهم برای دولت است اظهار کرد: دولت وضعیت آشوب‌زده‌ای را تحویل گرفت و برای به سر انجام رساندن نقش خود کارآمدی و خلاقیت را به عنوان یک اصل در نظر گرفت. در مرحله ترمیم کابینه نیز رئیس جمهور بر این دو مساله تاکید داشتند و اعلام کردند که برنامه‌ها با سرعت، تحرک و خلاقیت بیشتری پیگیری شود و سیاست‌ها مراحل بهبود خود را طی کنند.

احمدی‌پور افزود: در ابتدای کار دولت سازمان شرایط مطلوبی نداشت اما اکنون وضعیت آن بسامان شده است و من همه تلاش خود را می‌کنم که با تحرک و خلاقیت بیشتر دولت را در جهت تحقق اهدافش یاری دهم.

کد خبر : ۴۲۸۳۷۶