خبرگزاری کار ایران

معبد آناهیتا توسط مردم کنگاور پاکسازی شد

اهالی کنگاور صبح امروز(دوشنبه 24 آبان ماه) به صورت کاملا خودجوش اقدام به پاکسازی و نظافت محوطه باستانی معبد آناهیتا کردند.

به گزارش ایلنا، بر اساس اعلام روابط عمومی معاونت میراث فرهنگی؛ تعداد زیادی از مردم کنگاور صبح امروز درحالی به پاکسازی معبد آناهیتا در کنگاور پرداختند که یکی از اهداف معاونت میراث فرهنگی در سال‌های اخیر مشارکت مردم با سازمان میراث فرهنگی برای حفاظت از بناهای تاریخی کشور بود.

«فرهاد نظری» مدیر کل دفتر ثبت آثار تاریخی و مدیر پایگاه تاریخی کنگاور با بیان این مطلب افزود: صبح امروز مردم کنگاور به همراه جمعی از تشکل های میراث فرهنگی، شورای شهر، دانشگاه آزاد، کانون پرورش فکری، دفتر نماینده مردم در مجلس و جمع کثیری از مردم در یک حرکت خودجوش اقدام به پاکسازی و نظافت معبد آناهیتا کردند.

وی گفت: با توجه به اینکه حفاظت و پاکسازی از معبد آناهیتا پیش از این توسط مردم صورت گرفته بود اما به دلیل علاقه خاصی که مردم این منطقه به این محوطه تاریخی دارند امسال نیز در حد بضاعت خود برنامه پاکسازی و ساماندهی محوطه را در برنامه خود قرار دادند.

مدیر پایگاه تاریخی کنگاور همچنین از برنامه های پایگاه معبد کنگاور خبر داد و گفت: امسال بخش کوچکی از اعتبارات به این پایگاه ابلاغ شده است و بر اساس اعتبارات جذب شده فعالیت های اجرایی پایگاه کمتر از ده روز است که آغاز شده است.

وی تاکید کرد: معبد کنگاور در سالهای گذشته در شرایط نابسامانی قرار داشت که درحال حاضر با حمایت و مشارکت مردم و نهادهای خودجوش درحال ساماندهی این مجموعه تاریخی هستیم.

کد خبر : ۴۲۸۶۹۸