خبرگزاری کار ایران

نوربخش خبر داد:

پرداخت بخشی از مطالبات داروخانه‌ها تا هفته آینده

asdasd
کد خبر : ۴۲۸۹۰۰

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: مطالبات مربوط به قبل از تیر ماه داروخانه ها از سازمان تامین اجتماعی، تا هفته آینده پرداخت و تسویه می شود.

به گزارش ایلنا از سازمان تامین اجتماعی، سیدتقی نوربخش در جلسه با انجمن داروسازان در محل این سازمان افزود: با وجود مشکلات و محدودیت های مالی سازمان در پرداخت مطالبات داروخانه ها نهایت تلاش انجام می گیرد و اولویت پرداخت مطالبات با این مجموعه است.

وی تصریح کرد: ماهیت سازمان تامین اجتماعی به گونه ای است که نیازمند برقراری ارتباط مستمر با نهادها و انجمن های مختلف هستیم و ما در سازمان از این گونه ارتباطات و نشست با انجمن ها استقبال می کنیم.

نوربخش گفت: اطمینان می دهم که در سازمان تامین اجتماعی آنچه در توان داریم برای کاهش مشکلات و برآورده شدن خواسته های ذی نفعان از جمله داروسازان انجام دهیم.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی ادامه داد: در سال های اخیر با وجود کاهش درآمدهای دولت به دلیل کاهش قیمت نفت، شاهد افزایش مداوم هزینه ها در بخش دارو و درمان هستیم که این موضوع نشانه توجه ویژه دولت تدبیر و امید به این حوزه است و عزم و اراده جدی وجود دارد که روند ارتقای خدمات درمانی بدون وقفه ادامه یابد.

نوربخش با بیان اینکه فعالیت سازمان تامین اجتماعی متاثر از فضای کلی اقتصادی کشور است اظهار امیدواری کرد با رونق بیشتر اقتصاد کشور شاهد افزایش درآمدها و ارتقای خدمات باشیم.

وی اظهار داشت: در سازمان تامین اجتماعی ماهیانه بیش از پنج هزار میلیارد تومان برای خدمت به جامعه تحت پوشش هزینه می شود که حدود یک هزار میلیارد تومان از این هزینه در حوزه درمان غیر مستقیم است.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی تاکید کرد: با توجه به محدودیت منابع بایستی برای مدیریت بهینه منابع مالی موجود تلاش بیشتری انجام گیرد .

نوربخش افزود: از ابتدای فعالیت در تامین اجتماعی پرداخت مطالبات داروخانه ها را در اولویت قرار دادیم و در شروع کار نیز ٥٠٠ میلیارد تومان برای پرداخت مطالبات داروخانه ها اختصاص دادیم که در آن زمان گردش مالی در حوزه دارو بهبود قابل ملاحظه ای یافت و داروخانه ها توانستند مطالبات شرکت های دارویی را پرداخت کنند.

وی ادامه داد: در ماه های ابتدایی شروع کار در سازمان تامین اجتماعی و قبل از شروع اجرای طرح تحول سلامت به شرایط بسیار خوبی رسیدیم و پرداخت مطالبات داروخانه ها نیز در وضعیت آرمانی قرار گرفت.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی اضافه کرد: در ٢ سال اخیر با توجه به افزایش قابل توجه هزینه سازمان های بیمه گر برای موفقیت طرح تحول سلامت، برای پرداخت مطالبات داروخانه ها نیز تلاش فراوانی انجام می شود و حتی با تفاهم نامه ای که با بانک رفاه کارگران به امضا رسید و از ظرفیت این بانک نیز برای پرداخت مطالبات داروخانه ها استفاده شد.

وی اظهار داشت: هزینه پرداختی سازمان تامین اجتماعی در حوزه دارو در سال ٩٢ به طور میانگین ماهیانه ٨٠ میلیارد تومان بود اما در مهر ماه گذشته ٢٣٠ میلیارد تومان در این حوزه هزینه شده است که این رقم نشان دهنده افزایش قابل توجه هزینه دارو است.

رئیس هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی نیز در این جلسه گفت: در سازمان تامین اجتماعی تلاش می کنیم که خدمات مناسب تری به جامعه تحت پوشش ارائه دهیم و این اولویت در حوزه درمان تامین اجتماعی کاملا مشهود است.

عباس کبریایی زاده افزود: در حوزه دارو نیز افزایش هزینه های پرداختی نشان دهنده توجه ویژه ای است که به این حوزه وجود دارد .

وی اظهار داشت: در سال جاری با وجود محدودیت هایی که در تامین منابع مالی وجود دارد اما نهایت سعی ما این بوده است که کمترین فشار به داروخانه ها وارد شود و داروخانه ها در اولویت پرداخت مطالبات هستند.

کبریایی زاده گفت: برای رفع مشکلات حوزه دارو کمیته ای شکل گرفته است که بهترین راهکارهای قابل اجرا با مشورت و همفکری صاحب نظران و دست اندرکاران این حوزه بررسی می شود.

وی تصریح کرد: سازمان تامین اجتماعی از اجرای طرح تحول سلامت حمایت کرده است و تامین منابع مالی برای موفقیت این طرح همواره در اولویت سازمان قرار دارد.

مدیر کل درمان غیر مستقیم سازمان تامین اجتماعی نیز در این جلسه گفت: سازمان تامین اجتماعی متاثر از شرایط اقتصادی کشور است و در صورت رونق اقتصادی و دریافت به موقع و مناسب حق بیمه توسط این سازمان خدمت رسانی و پرداخت مطالبات مراکز طرف قرار داد نیز به خوبی انجام می شود.

محمد توانایی افزود: در این شرایط بایستی با مدیریت صحیح منابع محدود را با اولویت بندی مناسب هزینه کنیم و پرداخت به داروخانه ها در اولویت سازمان تامین اجتماعی قرار دارد.

وی ادامه داد: در شرایط فعلی داروخانه ها برای ارائه خدمات به بیماران و از جمله بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی نهایت همکاری را دارند.

توانایی گفت: در رابطه با کسورات داروخانه ها تاکید این سازمان به دفاتر اسناد پزشکی همکاری مناسب با داروخانه ها و توجه کامل به اجرای قانون است و البته نیازمند تدوین قوانین و دستوالعمل های روشن تر در این حوزه هستیم.

وی اظهار داشت: از داروسازان نیز برای بازنگری در رویه های فعلی کسورات دعوت می کنیم و از نظرات داروسازان نیز در این موضوع استفاده می شود.

رئیس انجمن داروسازان ایران نیز در این جلسه گفت: ما برای کاهش مشکلات و دریافت به موقع مطالبات داروخانه ها امید فراوان داریم.

رهبر مژدهی آذر افزود: تاخیر در دریافت مطالبات از سازمان های بیمه گر مهمترین مشکل داروخانه ها است که این موضوع باعث کاهش ارزش دارایی و نقدینگی داروخانه ها و همچنین ایجاد اختلال و برهم خوردن نظم در کارها می شود.

وی گفت: در کشور ١٢ تا ١٣ هزار داروخانه وجود دارد که بیشترین فروش آنها از طریق بیمه ها انجام می شود.

مژدهی آذر افزود: شرایط فعلی دریافت مطالبات از سازمان تامین اجتماعی بسیار مناسب تر از ادوار قبل است اما هنوز با وضعیت مطلوب فاصله داریم و با توجه به تاخیر سایر بیمه ها در پرداخت مطالبات در حال حاضر داروخانه ها برای تامین نقدینگی شدیدا تحت فشار هستند.

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری دارویی تامین اجتماعی (تیپیکو) نیز در این جلسه اظهار داشت: داروخانه ها در حال حاضر با کمبود نقدینگی مواجه هستند و این وضعیت باعث بروز تأخیر در دریافت مطالبات شرکت های دارویی می شود.

محمدرضا شانه ساز گفت: به نظر می رسد که بروز مشکلات در حوزه دارویی کشور تا حدودی ناشی از اجرای طرح تحول سلامت و افزایش هزینه های بیمه هاست که منابع لازم برای جبران آن فراهم نشده است.

وی افزود: داروخانه ها در حال حاضر برای دریافت مطالبات با مشکل مواجه هستند که باید برای رفع این مشکل اقدام جدی صورت گیرد و برنامه اصولی در این رابطه طراحی شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز