خبرگزاری کار ایران

معاون اجتماعی ناجا:

قرار نیست فضای آثار پلیسی ما شبیه خارجی‌ها باشد

asdasd
کد خبر : ۴۲۹۴۶۸

معاون اجتماعی ناجا و رئیس هیأت مدیره موسسه «ناجی هنر» درباره ساخت سریال‌های پلیسی و اکشن، چارچوب‌ها و امکاناتی که برای این سریال‌ها داده می‌شود و تفاوت فضای آثار پلیسی ایرانی و خارجی توضیح داد. در این سال‎ها مجموعه‌های نمایشی بسیاری در حوزه کارهای معمایی و پلیسی در سازمان صدا و سیما ساخته شده است که بعضی از آن‌ها به آثار موفق و ماندگاری تبدیل شده‌اند و بعضی هم از کیفیت مطلوبی برخوردار نبوده‌اند.

به گزارش ایلنا از پایگاه خبری پلیس، سردار "سعید منتظرالمهدی" درباره آنچه که با نام دخالت در روند نگارش و تولید فیلمنامه‌های پلیسی نامیده می‌شود، گفت: این سخن کاملا غیرحرفه‌ای است زیرا حوزه ماموریت پلیس را بیش از هر کسی خود پلیس می‌شناسد و لازم است در این زمینه مشاوره‌هایی بدهند.

بعضی می خواهند براساس سریال خارجی اثری بسازند

منتظرالمهدی ادامه داد: متاسفانه بعضی از این دوستان می‌خواهند تولیدات خود را بر اساس ذهنیت‌هایی که دارند یا بر اساس بعضی از آثار خارجی بسازند و همان ذهنیت را پیاده کنند. به طور مثال برخی فیلمسازان می‌خواهند وقتی یک فیلم یا سریال پلیسی می‌سازند، مامور کلانتری یک همکار خانم در کلانتری داشته باشد که عاشق هم شوند و ... که به زعم ما بدین ترتیب داستان از مبنا و اهداف اصلی پلیسی خارج می‌شود.

سردار منتظرالمهدی با اشاره به ارتباط انسانی و داستان‌های اکشن در فیلم و سریال‌های پلیسی اظهار کرد: ارتباطات انسانی در کانال اصلی خود اشکالی ندارد، ولی نگاه سازندگان گاهی غیرحرفه‌ای است. به هر حال باید این را در نظر گرفت که ما پلیس ایران هستیم و این ساختار را نمی‌توان با بسیاری از کشورهای دیگر مقایسه کرد.

هیچ دخالتی در درام صورت نمی‌گیرد

سخنگوی ناجا ادامه داد: بحث درام در کار کاملا با فیلمنامه نویس و کارگردان و دکوپاژ مورد نظر وی مرتبط است و هیچ دخالتی هم از سوی پلیس در این زمینه صورت نمی‌گیرد؛ مگر پیشنهاداتی در این حوزه بدهند. تمام تلاش پلیس این است که همه امکانات را برای فیلم سازان مهیا کنند. در حالیکه در هیچ جای دنیا این گونه نیست که بدون هزینه همه امکانات لازم پلیسی حتی برای یک فیلم تلویزیونی در اختیار سازندگان قرار بگیرد. با این حال در حوزه کار انتظامی باید از متخصص این حوزه بهره گرفته شود و اتفاقا کارگردانان هم معمولا این نکته را رعایت می‌کنند. شما می‌بینید که هم استقبال خوبی صورت می گیرد و هم تهیه کنندگان و کارگردانان عزیز که مدتی است با ناجی هنر همکاری دارند و سریال های ماندگاری هم خلق کرده اند در کمال آرامش مشغول به کار می شوند. غیر از آنها هم افراد زیادی را در صف داریم که می خواهند در این زمینه فیلم و سریال بسازند و ما کمی با محدودیت رو به رو هستیم.

چندی پیش سریال «گشت ویژه» به کارگردانی مهدی رحمانی از شبکه 1 پخش شد و اتفاقا صحنه‌های اکشن خارق‌العاده‌ای در آن وجود داشت ولی گاهی دوستان فکر می‌کنند حتما باید یک گرینوف یا تیربار در خیابان به دست بگیرند و یکدیگر را بکشند که ما چنین اجازه‌ای نمی‌دهیم چرا که احساس امنیت روانی را در جامعه از بین می‌برد.

وی بیان کرد: شما می‌بینید که در بعضی سریال‌ها با کمترین استفاده از سلاح، کارهای اکشن توسط بدلکارها و خود پلیس انجام می‌شود. با این حال یک بار دیگر تاکید می‌کنم که جنس کار ما جنس مردمی است و ما مافیایی نداریم که با ما دشمن باشند که بخواهیم آن را به تصویر بکشیم، بنابراین ما هم باید از ساز و کارهای روان‌تر استفاده کنیم و همه نوع امکاناتی در این راستا تدارک دیده شده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز