خبرگزاری کار ایران

گفتگوهای دیپلماتیک مرزبانان ایران و عراق برای سهولت در تردد زائران

asdasd
کد خبر : ۴۲۹۵۶۰

فرمانده مرزبانی ناجا در بازدید مشترک میدانی به اتفاق وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سازمان حج وزیارت از گفت و گوهای مستمر دیپلماتیک میدانی با مرزبان عراق در سهولت تردد زائران در مرزهای سه گانه خبر داد.

به گزارش ایلنا از پایگاه خبری پلیس، سردار "قاسم رضایی" به اتفاق " رضا صالحی امیری " وزیر فرهنگ و ارشاداسلامی و "علی اوحدی" رئیس سازمان حج و زیارت، پس از بازدید میدانی از پایانه مرزی مهران در حاشیه این دیدار، گفت: در حال حاضر وضعیت تردد زائران در گیت های خروج از ایران و پذیرش در عراق روان بوده و به سهولت در حال انجام است و مشکل خاصی از این بابت وجود ندارد.

وی افزود: طی گفت و گوهای دیپلماتیک با همتایان عراقی به صورت میدانی و مستمر، تمهیدات لازم جهت سهولت در روان سازی تردد زائران در آن سوی مرز در نظر گرفته شده که خوشبختانه طرف عراقی هماهنگی و همکاری لازم رادر این زمینه به موقع انجام می دهد.

فرمانده مرزبانی کشور به کنترل دقیق مدارک قانونی و روادید زوار توسط مرزداران اشاره و تصریح کرد:با کنترل دقیق، از عبور کسانی که مدارک قانونی همراه نداشته باشند به جد ممانعت شده و به عقبه مرز بازگردانده می شوند.

سردار رضایی خاطر نشان کرد: الحمدلله تاکنون تلفات و یا مشکل خاصی از سوی زائران در دو طرف مرز ها نداشتیم؛ مرزبانان شبانه روز در خدمت زائران اباعبد الله الحسین (ع) هستند و تا زمان پایان این راهپیمایی بزرگ و برگشت آنان در راستای برقراری امنیت تلاش می کنند.

در خاتمه " رضا صالحی امیری "وزیر فرهنگ و ارشاد و "علی اوحدی " رئیس سازمان حج و زیارت از تلاش های خستگی ناپذیر مرزبانان در خدمت رسانی به زائران ابا عبد الله الحسین (ع)در بحث تامین امنیت و روان سازی و سهولت در تردد زائران در مرز مهران تقدیر و تشکرکردند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز