خبرگزاری کار ایران

هشدارهای پلیس آگاهی ناجا به زائران اربعین

asdasd
کد خبر : ۴۲۹۵۶۱

پلیس آگاهی نیروی انتظامی از زائران اربعین حسینی(ع) خواست با توجه به توصیه ها و هشدارهای پلیس از بروز جرایم در این مراسم جلوگیری کنند.

به گزارش ایلنا از پایگاه خبری پلیس، سردار "مسعود منفرد" به ابلاغ دستور العمل صادره ازسوی پلیس آگاهی ناجا در خصوص تامین امنیت زائران اربعین حسینی (ع) اشاره کرد و اظهارداشت: همچون سال های گذشته، گشت های شبانه روزی این پلیس در شهرهای مرزی و خارج از آن مستقر شدند و به صورت پنهان و آشکار برای تامین امنیت و آرامش زوار و جلوگیری از بروز هرگونه جرمی تلاش می کنند.

وی به اتخاذ تدابیر پلیس آگاهی ناجا برای تردد زائران و امنیت پارکینگ ها در مرزهای تعیین شده، اشاره و به زوار اربعین توصیه کرد: برای جلوگیری و پیشگیری از وقوع جرایمی نظیر سرقت در مراسم پیاده روی این کنگره عظیم، زائران به هشدارها و توصیه های پلیسی توجه و به آن عمل کنند.

این مقام ارشد پلیس آگاهی ناجا ادامه داد: همچنین در مسیرهای تردد زائران از طریق شبکه های مخابراتی، حداقل روزی چهار مرحله پیامک های هشداری تعیین شده، از طریق رادیو اربعین، موکب ها و... اطلاع رسانی می شود.

جانشین رئیس پلیس آگاهی ناجا به زائرانی که با خودروهای شخصی خود به سمت مرزهای تعیین شده (مهران، چزابه وشلمچه) می روند، خواست هنگام پارک خودرو در پارکینگ ها و توقفگاه ها از تجهیزات ایمنی مانند قفل پدال، فرمان و ... استفاده کرده و از پارک کردن خودرو در مکان های پرت و کم تردد خودداری کنند و هنگام ترک خودرو حتماً از بسته بودن درب ها و شیشه های آن مطمئن باشند.

وی، به کارگیری نگهبان در پارک ها و حضور ماموران پلیس آگاهی در مبادی ورودی، خروجی و پارکینگ ها را از اقدامات مهم در راستای کاهش حجم سرقت ها عنوان کرد.

وی با بیان اینکه زائران درتوقف های کوتاه مدت و ... ابتدا خودرو را خاموش و سوئیچ آن را برداشته و بعد پیاده شوند.

جانشین رئیس پلیس آگاهی ناجا گفت: زائران عزیز، از گذاشتن هر نوع وسیله با ارزش و قیمتی، مدارک هویتی و ... در هنگام ترک خودرو در صندوق عقب و یا روی صندلی هایی که در معرض دید است، خودداری کنند.

این مقام ارشد پلیس آگاهی ناجا یادآور شد: زائران تا حد امکان همه وجه نقد، مدارک و اموال قیمتی یا اسناد و مدارک مهم را در یک محل قرار ندهند.

سردار منفرد با بیان اینکه از سوار کردن افراد ناشناس در طول مسیر تحت هر عنوان خودداری شود، گفت: در صورت سوار شدن خودروهای مسافربر مراقب اموال قیمتی، وجه نقد، طلا و زیورآلات همراه خود باشید و از قرار دادن آن در معرض دید همگان خودداری کنید.

وی با اشاره به اینکه به کودکان خود بیاموزید به افراد غریبه اعتماد نکنند، به زائران توصیه کرد: از تنها گذاشتن کودکان در داخل خودرو و یا هنگام ترک آن، حتی برای لحظه ای کوتاه خودداری کنید؛ همچنین به هنگام سفر، فرزندان خود را به زیورآلات قیمتی و یا حتی بدلیجاتی که با اصل تشابه زیادی دارند، تزئین نکنید.

جانشین پلیس آگاهی ناجا از زائران خواست در مکان های شلوغ مانند اتوبوس، مراکز خرید، زیارتگاه ها، پارک ها و ... مراقب وجه نقد، مدارک و سایر اموال با ارزش داخل جیب یا کیف خود باشند.

سردار منفرد در خاتمه به زائران توصیه کرد: چنانچه فرد یا افرادی خود را مأمور سازمان یا ارگان دولتی معرفی و تقاضای بازرسی شما، خودرو و یا انتقال فرد به محل خاصی را دارند از مأمور بودن آنان با مشاهده کارت و مدارک هویتی مطمئن شوید.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز