خبرگزاری کار ایران

اوحدی خبر داد:

تردد زائران در مرز مهران سنگین است/ اعتبار ۲۰ روزه روادید در عراق

رئیس سازمان حج و زیارت کشور با اشاره به اینکه ویزای اربعین تا۲۰ روز در کشور عراق اعتبار دارد، از زائران خواست به هیچ عنوان بدون داشتن گذرنامه و ویزا به مرز مراجعه نکنند.

به گزارش ایلنا، سعید اوحدی در بازدید از مرز مهران گفت: حجم وسیعی از زوار، مرز مهران را برای تردد خود برگزیده‌اند و مسئولان امر نیز امکانات لازم را برای پذیرایی از آنان مهیا کرده‌اند.

وی گفت: زوار به هیچ عنوان بدون داشتن گذرنامه و ویزا به مرز مراجعه نکنند چون از ورود آنان به عراق ممانعت می‌شود.

رئیس سازمان حج و زیارت کشور ادامه داد: در حال حاضر شرایطی در ایلام فراهم شده تا برای زوار به صورت یک روزه ویزا صادر شود و هیچ مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

وی با اشاره به اعتبار ۲۰ روزه روادید در کشور عراق، گفت: با وجود اینکه حجم تردد زائران در مرز مهران سنگین و ازدحام جمعیت در این مرز نسبت به دیگر مرزهای کشور بیشتر است اما مرز از هر دو طرف رفت و برگشت، در حال حاضر آزاد است.

اوحدی اضافه کرد: تمهیدات لازم برای سفر زوار به کربلای معلی اندیشیده شده و هیچ مشکلی در این راستا وجود ندارد.

وی افزود: زائران به مدت دو هفته از مرز خارج می شوند و می خواهند در مدت سه روز به کشور بازگردند که توصیه می کنیم به دلیل ازدحام جمعیت در سه روز پس از اربعین، برای بازگشت عجله نکنند.

رئیس سازمان حج و زیارت کشور گفت: در حال حاضر تردد در مرزهای سه گانه مهران، شلمچه و چزابه در جریان است، با وجود حجم کثیری از زوار اما ترافیک در مسیرهای سه گانه روان بوده و هیچ مشکلی در این راستا وجود ندارد.

کد خبر : ۴۲۹۵۹۱