خبرگزاری کار ایران

در جلسه ثبت وقایع حیاتی تهران مطرح شد:

ثبت ولادت باید طی 15 روز و فوت 10روزه انجام شود

معاون سیاسی و اجتماعی استانداری تهران گفت:‌ثبت به موقع وقایع حیاتی یکی از ابزارهای مهم در نظام برنامه ریزی کشور است.

به گزارش ایلنا، جلسه شورای هماهنگی ثبت وقایع حیاتی استان تهران به ریاست سید شهاب الدین چاوشی و با حضور محمد مهدی اعلایی مدیرکل ثبت احوال استان، عیسی فرهادی فرماندار تهران و اعضای شورا برگزار شد.

معاون سیاسی و اجتماعی استانداری تهران در این جلسه با اشاره به اینکه ثبت به موقع وقایع حیاتی یکی از ابزارهای مهم در نظام برنامه ریزی کشور است گفت:‌ طی سال های اخیر توفیقات خوبی از سوی سازمان ثبت احوال در وقایع حیاتی به دست آمده است.

وی ادامه داد:‌ سازماندهی شماره ملی یکی از اقدامات مهم حکومت است و صدور کارت ملی هوشمند موجب شده است تا شناسنامه های مازاد بلافاصله قابل تشخیص شوند.

در ادامه نشست گزارشی از وضعیت موانع و مشکلات حوزه ثبت احوال استان از سوی مدیرکل ثبت احوال استان ارایه شد.

محمد مهدی اعلایی، مدیرکل ثبت احوال استان در پایان نشست با بیان اینکه در این جلسه تاکید شد تا وقایع چهارگانه حیاتی ازدواج و طلاق، ولادت و فوت به موقع ثبت شوند افزود:‌ ثبت ولادت طبق قانون باید طی ۱۵ روز انجام شود و در زمان فوت نیز طی ۱۰ روز زمان فوت باید در ثبت احوال ثبت شود.

وی با اشاره به اینکه در تهران ۹۴ درصد از ولادت ها در موعد قانونی خود ثبت می شوند، تصریح کرد:‌ ۹۰ درصد موارد فوتی نیز در مهلت قانونی در تهران به ثبت می رسند.

اعلایی به ثبت الکترونیکی آمار ازدواج و طلاق اشاره کرد و ادامه داد:‌ در این جلسه تنگناهای موجود در ثبت وقایع حیاتی بررسی  و مقرر شد تا با هماهنگی دستگاه ها اقدامات لازم انجام شود.

کد خبر : ۴۲۹۷۲۹