خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با عضو کمیسیون حقوقی مجلس مطرح شد:

تخلفات برخی مسئولان به حاشیه‌نشینی دامن زده‌است

عضو کمیسیون حقوقی قضایی مجلس گفت: در اولین گام برای برخورد با پدیده حاشیه‌‌نشینی باید از تخلفات برخی مسئولان جلوگیری کرد.

محمد نوروزی، عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی در مورد گسترش پدیده حاشیه‌نشینی در کلان‌شهرها، به خبرنگار ایلنا گفت:  ادارات و ارگان‌های مربوطه باید به پدیده حاشیه‌نشینی در شهرها که روز به روز در حال گسترش است؛ رسیدگی کنند و با همکاری یکدیگر به بهبود وضعیت کنونی حاشیه‌نشینان و جلوگیری از گسترش این پدیده کمک کنند.

او با ابراز تاسف از اینکه در این مورد تخلف‌های آشکاری رخ می‌دهد، گفت: استانداری‌ها، فرمانداری‌ها و به‌ خصوص اعضای شورای شهر گاهی این موضوعات را نادیده می‌گیرند. بی‌توجهی به کارایی زمین‌های کشاورزی و سرعت بالای ساخت‌وساز در این مناطق در بی‌خبری مسئولان در حال گسترش است. به هر ترتیب قبل از شروع به ساخت‌وسازها باید با متخلفان برخورد کرد، زیرا پس از سکونت در ساختمان‌ها تخلیه آنها کار دشواری خواهد بود.

نوروزی به تخلف مسئولان شهری اشاره و خاطرنشان کرد: برخی مسئولان شهری با نادیده‌گرفتن تخلف‌ها و عدم توجه به مسائل فرهنگی و اجتماعی که در آینده برای این جمعیت‌ها رخ خواهد داد، برای چنین سازه‌های غیرقانونی امتیاز آب، برق، گاز و ...  صادر می‌کنند و این عمل آنها موجب می‌شود؛ که برخورد با سازنده‌های ساختمان‌های غیرقانونی سخت و درگیرانه باشد.

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس در مورد جلوگیری از گسترش حاشیه‌نشینی در شهرها گفت: در اولین گام برای برخورد با پدیده حاشیه‌‌نشینی باید از تخلفات برخی مسئولان جلوگیری کرد. فرمانداری‌ها، شورای تامین و مسئولان ناظر شهری باید به طور سخت‌گیرانه با گسترش حاشیه‌نشینی مبارزه کنند و این موضوع تنها بر عهده نیروی انتظامی نیست و باید همه ارگان‌های مرتبط، با همکاری یکدیگر با این موضوع برخورد کنند.

 

کد خبر : ۴۲۹۷۶۲