خبرگزاری کار ایران

سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق:

480 هزار زائر از ابتدای ماه صفر از مرز شلمچه عبور کرده‌اند

asdasd
کد خبر : ۴۲۹۸۷۶

سفیر جمهوری اسلامی ایران در کشور عراق در بازدید از پایانه مرزی شلمچه، تلاش های مرزبانان خوزستان در تامین امنیت و همکاری با زوار اربعین را بی‌نظیر دانست.

به گزارش ایلنا از پایگاه خبری پلیس، "حسن دانایی فر" درحاشیه بازدید از پایانه مرزی شلمچه و در جمع رسانه ها، تلاش های مرزبانان خوزستان در تامین امنیت و همکاری با زوار اربعین را بی نظیر برشمرد.

وی که در رأس هیاتی بلند پایه از فرماندهان مرزبانی دو کشور و سرکنسولگری ایران در شهر بصره عراق به منظور ارزیابی میزان رضایت مندی زائران اربعین و همچنین بررسی زیرساخت های تسهیل سفر آنان در دو پایانه مرزی ایران و عراق به شلمچه سفر کرده بود، با اظهار خشنودی از اقدامات انجام شده در این پایانه مرزی، برخورداری از امنیت مطلوب و امکانات فراهم شده را در نتیجه تعاملات شایسته و برادرانه دو کشور دوست و همسایه دانست و از از تعامل حاصله تشکر و قدر دانی کرد.

دانایی فر با اشاره به اینکه تا کنون 480 هزار زائر از ابتدای ماه صفر از مرز شلمچه عبور کرده اند، افزود: از این تعداد، بیش از 27 هزار نفر از اتباع خارجی کشورهای افغانستان، پاکستان، گرجستان، آذربایجان و ایالت کشمیر هندوستان بودند که به دلیل زیرساخت های مناسب امنیتی و تسهیلاتی در مرزهای کشورمان این گذرگاهها را برای تردد خویش انتخاب کردند.

این مقام مسئول از تعامل و همکاری مرزی دو کشور ابراز رضایت و بر تشدید تلاش در هفته پایانی که ورود زائران و به دنبال آن خروج زوار افزایش می یابد، تاکید کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز