خبرگزاری کار ایران

سردار مومنی مطرح کرد:

آمادگی کامل مرز مهران برای بازگشت زائران اربعین حسینی

جانشین فرمانده ناجا از آمادگی کامل مرز مهران برای ورود زائران اربعین به کشور خبر داد.

به گزارش ایلنا، سردار سرتیپ دوم اسکندر مومنی امروز در قرارگاه ستاد اربعین سپاه امیرالمومنین (ع) استان ایلام در پایانه مرزی مهران با اشاره به آمادگی کامل مرز مهران برای ورود زائران اربعین به کشور گفت: تمهیدات لازم در بخش حمل و نقل، اسکان و تغذیه برای بازگشت زائران در مرز و شهر مهران اتخاذ شده است.

جانشین فرمانده ناجا ادامه داد:  هم‌اکنون نیروهای انتظامی با همکاری ستاد اربعین سهولت و روان‌سازی جاده‌های ایلام را در دستور کار خود قرار داده‌اند تا زائران بتوانند به‌راحتی به شهرهای خود باز گردند.

وی با اشاره به اینکه نیروی انتظامی از ظرفیت تمامی نهادهای کشور برای آسایش زائران استفاده می‌کند، اظهار کرد: سپاه پاسداران و بسیح مردمی استان ایلام در این ارتباط با آمادگی کامل، با ستاد اربعین و نیروی انتظامی همکاری می‌کنند.

به گفته جانشین فرمانده نیروی انتظامی، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هم‌اکنون 600 دستگاه اتوبوس و مینی‌بوس را در مرز مهران مستقر کرده تا در سریع‌ترین زمان ممکن زائران را به شهرهای نزدیک از جمله کرمانشاه، همدان و اندیمشک منتقل کند.

سردار مومنی افزود: ترافیک مسیر مهران-ایلام از نکات مهم برای تردد آسان زائران اربعین حسینی است که باید نیروهای پلیس راه و راهور ناجا در این راستا توجه بیشتری داشته باشند.

وی تاکید کرد: برای جلوگیری از ازدحام جمعیت در مرز و بروز ترافیک در مسیر، امکانات اسکان موقت بیش از 10 هزار نفر در 2 ترمینال برکت و اربعین توسط سپاه و جمعیت هلال احمر ایلام فراهم شده است.

فرمانده سپاه امیرالمومنین (ع) ایلام نیز در این نشست گفت: امکان اسکان هشت تا 9 هزار زائر در موکب‌ها و اردوگاه سپاه در پایانه مرزی مهران فراهم شده و در صورت نیاز این امکانات تا مرز 12 هزار نفر در هر شب نیز قابل افزایش است.

سردار سرتیپ دوم پاسدار سیدصادق حسینی با اشاره به اینکه از ابتدای آغاز سفر زائران اربعین حسینی، 130 آشپرخانه خانگی برای تامین غذای مورد نیاز زائران از سوی سپاه تجهیز شده، افزود: اسکان و تامین امکانات رفاهی برای زائران در 13 موکب (ایستگاه صلواتی) سپاه در مرز مهران دایر شده است.

فرمانده انتظامی استان ایلام هم در این نشست گفت: از 11 آبان مصادف با اول ماه صفر تاکنون حدود 900 هزار نفر از مرز مهران با مجوزهای قانونی وارد خاک کشور عراق شده اند.

سردار سرتیپ دوم نورعلی یاری افزود: حضور زائران در راهپیمایی بزرگ اربعین پیامی مهم برای نظام سلطه در اهمیت شکوه همبستگی مسلمانان است.

به گفته وی، سازمان‌های مختلف از جمله نیروهای انتظامی، سپاه و بسیج برای قدردانی از این شکوه و همبستگی، بسیج‌گونه از ابتدای آغاز تردد زائران تاکنون با هم تعامل و همکاری تنگاتنگی داشته و در مسیر خدمت‌رسانی به زائران گام برداشته اند.

 

کد خبر : ۴۳۰۲۴۹