خبرگزاری کار ایران

فرمانده انتظامی ایلام خبر داد؛

بازگشت بیش از ۹۰ درصد زائران اربعین به کشور/ادامه خدمات‌رسانی تا پایان صفر

فرمانده انتظامی استان ایلام با اشاره به بازگشت بیش از ۹۰ درصد زائران اربعین به کشور، گفت: خدمات رسانی یگان‌های مختلف پلیس به زائران حسینی(ع) بازگشتی از کربلای معلی تا آخر ماه صفر ادامه دارد.

به گزارش ایلنا، سردار نورعلی یاری، به حضور تعدادی از زائران حسینی تا پایان ماه صفر در کشور عراق اشاره کرد و گفت: کار خدمات رسانی برای انتقال، اسکان و پذیرایی از زائران تا پایان ماه صفر ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: تمام تلاش دستگاه های دولتی و نیروی انتظامی تاکنون این بوده که زائران بدون معطلی و مشکل و با تامین همه امکانات پشتیبانی و تجهیزاتی از مرز مهران به مناطق همجوار انتقال یابند و سپس به شهرهای خود مراجعت کنند.

فرمانده انتظامی استان ایلام گفت: در حال حاضر با همکاری سپاه امیر المومنین (ع)، سازمان حمل و نقل و پایانه ها و سایر دستگاه های متولی کار جا به جایی زائران به شهرهایشان انجام می شود.

وی با اشاره به اینکه تاکنون حجم زیادی از زائران از طریق مرز مهران به کشور باز گشته اند، افزود: خوشبختانه تاکنون با همت مردم مهمان نواز ایلام و همکاری دستگاه های اجرایی استان، خدمات رسانی به زائران اربعین حسینی(ع) به بهترین شکل ممکن در حال انجام است.

سردار یاری، تعداد زائران حسینی(ع) که از مرز مهران به عتبات عالیات مشرف شده اند در مقایسه با اربعین سال گذشته را تقریبا سه برابر عنوان کرد و افزود: باید از تجربه امسال برای سال های آتی به بهترین نحو بهره برد لذا بایستی اقدامات لازم در راستای ساماندهی و تهیه زیرساخت ها در مسیر تردد زائران در استان ایلام آغاز شود.

فرمانده انتظامی استان ایلام از کمک و همکاری خوب یگان ویژه، پلیس راهور و هوا ناجا که با حضور میدانی و استقرار ده ها نیرو، استان را در این موقعیت حساس یاری کردند، قدردانی کرد.

پایانه مرزی مهران در ۸۵ کیلومتری جنوب باختری شهر ایلام در آستانه اربعین حسینی به محل گذر و سفر میلیون ها زائر سوگوار و شیفتگان ائمه اطهار(ع) برای سفر به کربلا و نجف تبدیل شده است.

کد خبر : ۴۳۱۸۹۳