خبرگزاری کار ایران

فرمانده نیروی انتظامی:

ضرورت تقویت خدمات پلیسی به زائران امام رضا(ع)

فرمانده نیروی انتظامی، بر ضرورت تقویت خدمات پلیسی به زائران امام رضا(ع) در روزهای پایانی ماه صفر تاکید کرد.

به گزارش ایلنا، سردار حسین اشتری روز سه شنبه با حضور در قرارگاه امام علی (ع) ضمن تسلیت رحلت حضرت محمد مصطفی(ص) و شهادت حضرت امام حسن مجتبی (ع) و شهادت امام رضا(ع) گفت: نیروی انتظامی در یک ماهه اخیر فعالیت ها و خدمات گسترده ای را در مرزهای غربی کشور برای زائران اربعین حسینی(ع) به نحو شایسته و مطلوبی به سرانجام رسانده است.

وی افزود: ناجا با استفاده از تمام ظرفیت های درون و برون سازمانی و همکاری شایسته مردم قانون مدار و آگاه توانست برگ زرین دیگری بر افتخارات خود به ثبت برساند که در این رابطه از همکاری مردم و عنایات مسئولان عزیز برای پشتیبانی ازاین نیرو باید قدردانی و تشکر کرد.

فرمانده نیروی انتظامی ادامه داد:‌ پس از حماسه اربعین حسینی اینک هیئت های عزاداری و کاروان های پیاده با حضور میلیونی خود در مشهد، سوگواری عظیمی را در بارگاه ملکوتی ثامن الحجج برگزار می کنند که تامین نظم و امنیت و آسایش زائران و مجاوران حرم مطهر امام رضا(ع) وظیفه ای خطیر و مسئولیتی سنگین برای پلیس خدمتگزار است.

وی اظهار داشت: خوشبختانه در سال های اخیر حضور پرشورتر مردم که از شعور بالای دینی و اعتقادی آنها سرچشمه می گیرد را در مشهد شاهد هستیم و کاروان های پیاده از سوگواران اهل تشیع و تسنن و همچنین هیئت های عزاداری، خود را به مشهد رسانده اند و خوشبختانه آنچه که محسوس است با توجه به فعالیت های گسترده پلیس و دیگر سازمان های مسئول و از همه مهم تر احساس مسئولیت مردم، اینک در مشهد امنیت مطلوب و شایسته ای را شاهد هستیم.

فرمانده نیروی انتظامی تاکید کرد: آنچه به عنوان یک اصل باید مد نظر همه ما قرار گیرد این است که به سیره و دستورات ائمه معصومین (ع) توجه داشته باشیم و در مسیر عزاداری برای این عزیزان نیز حساسیت های لازم را مورد توجه قرار دهیم تا این سوگواری های میلیونی با شکوه هر چه بیشتر برگزار شود و پیام واقعی خود که اتحاد و همدلی در سایه عشق به ولایت و امامت است را مخابره کند.

وی در این جلسه که جمعی از مسئولان و فرماندهان ناجا حضور داشتند، عنوان کرد: باید مراقب باشیم و در تلاش خود برای خدمت به مردم سعی و کوشش کنیم چرا که فرصت ها اندک هستند و باید قدردان این نعمت ها باشیم و پوشیدن لباس مقدس ناجا و مسئولیت خطیر خدمت به زائران و سوگواران در روزهای پایانی صفر توفیقی الهی برای پلیس خراسان رضوی و تمامی خدمتگزاران نیروی انتظامی محسوب می شود.

سردار اشتری بیان داشت: در روزهای پایانی ماه صفر پلیس خراسان رضوی ماموریت بزرگی به برکت وجود بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) عهده دار شده است و با تشکیل قرارگاه «امام علی (ع)» ناجا نیز وظیفه خود می داند تا از پلیس خراسان رضوی پشتیبانی و حمایت کند و امیدواریم برنامه ریزی جامعی برای توسعه این خدمات انجام داده و در سال های آینده نیز بتوانیم به مردم عزیز خدمت شایسته و بایسته ای داشته باشیم.

فرمانده نیروی انتظامی تاکید کرد: تامین انضباط اجتماعی، امنیت عمومی و نظم ترافیکی، کنترل مرزها و تقویت پاسگاه ها و کلانتری ها در خدمات پلیسی به خیل میلیونی سوگواران روزهای پایانی ماه صفر در پایتخت معنوی کشور باید توسعه یابد و در این خصوص پلیس مصمم است از تمام ظرفیت و توان خود با حمایت و پشتیبانی های مردمی و استفاده از ظرفیت های دیگر سازمان ها و نهادها بهره برداری لازم را داشته باشد.

سردار اشتری ساماندهی هیئت های عزاداری برای همکاری بیشتر و هدفمند با پلیس، توسعه کنترل مرزها، نظارت و کنترل بر حرکت مردمی در قالب کاروان های پیاده ای که به عشق زیارت حرم مطهر امام رضا(ع) گام در مسیر عشق و ارادت نهاده اند و همچنین خدمات بیشتر به مردم برای ارتقای احساس امنیت را در ماموریت قرار گاه امام علی (ع) برای روزهای پایانی ماه صفر بسیار مهم دانست و بر اهتمام جدی برای تحقق این اهداف تاکید کرد.

در این جلسه، سردار ابوالحسن بتولی معاون عملیات ناجا نیز گزارشی از هماهنگی های انجام شده و اقدامات صورت گرفته برای تامین نظم و امنیت سوگواران حسینی در شهر مشهد را ارائه کرد.

فرمانده انتظامی خراسان رضوی نیز در گزارشی با اشاره به این مطلب که قریب به سه و نیم میلیون زائر در قالب هیئت های عزاداری و حدود ۴۰۰ هزار سوگوار دلباخته در قالب کاروان های پیاده به مشهد آمده اند گفت: پلیس خراسان رضوی مصمم است تا از عهده مسئولیت خطیر تامین و برقراری نظم و امنیت شایسته و در خور شان مردم عزیز و عزاداران پایان ماه صفر بر آید و با آماده باش کامل و همچنین استفاده از ظرفیت های برون سازمانی و همکاری های مردمی می کوشد خدمتگزاری لایق در پایتخت معنوی کشور و استان خراسان رضوی باشد.

سردار بهمن امیری مقدم فرمانده انتظامی استان نیز گزارشی از خدمات و اقدامات انجام شده برای رفاه و آسایش و همچنین نظم و امنیت کامل سوگواران پایان صفر چه در طول مسیر حرکت و چه در شهر مشهد ارائه کرد.

در این جلسه همچنین سردار جان نثار فرمانده مرزبانی خراسان رضوی بر اهتمام جدی و اجرای ماموریت های ویژه و گسترده فرماندهی مرزبانی این استان برای توسعه نظم و امنیت عمومی در مرزها تاکید کرد و گزارشی از اقدامات انجام شده ارائه داد.

کد خبر : ۴۳۳۳۰۴