خبرگزاری کار ایران

وزیر بهداشت:

یازده میلیون حاشیه نشین کشور زیر پوشش خدمات نوین سلامت قرار گرفتند

وزیر بهداشت با بیان اینکه در دولت یازدهم، یازده میلیون نفر از ساکنان مناطق حاشیه کلان شهرها زیر پوشش خدمات نوین سلامت قرار گرفتند اظهار داشت: تا قبل از این دولت، بیش از ۶۵ درصد از این افراد هیچ خدمتی را دریافت نمی کردند.

به گزارش ایلنا، سید حسن هاشمی در مراسم آغاز ساخت بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی حاشیه شهر مشهد که به صورت ویدئو کنفرانس با حضور روحانی رییس جمهور و جمعی از مسئولان ارشد کشوری و استانی برگزار شد با اشاره به اینکه مشهد مقدس با یک میلیون و ۲۸۰ هزار نفر بیشترین تعداد جمعیت حاشیه نشین را داشت خاطر نشان کرد: با اقدامات صورت گرفته تمامی ساکنان این مناطق زیر پوشش خدمات نوین سلامت قرار گرفتند و برای هر دوازده هزار نفر یک پایگاه بهداشتی و هر ۵۰ هزار نفر یک مرکز خدمات جامع سلامت راه اندازی شده است.

وزیر بهداشت با بیان اینکه برنامه ارائه خدمات نوین سلامت در کلان شهرها نیز در دستور کار قرار گرفته است و مشهد نیز این برنامه را در هسته مرکزی به اجرا در آورده است اظهار امیدواری کرد: تا پایان کار دولت یازدهم تمامی جمعیت هدف در کشور زیر پوشش این خدمات قرار بگیرند.

هاشمی با اشاره به فرسوده بودن دو بیمارستان بزرگ مشهد مقدس، بیمارستان امام رضا(ع) با قدمت ۹۰ سال و بیمارستان قائم (عج) با عمر بیش از ۵۰ سال اظهار داشت: در حال حاضر مشهد مقدس ۳ هزار تخت بیمارستانی کمبود دارد که با اقدامات انجام شده تا پایان امسال یک هزار تخت بیمارستانی در این شهر به بهره برداری می رسد. 

وزیر بهداشت با اشاره به اینکه در حال حاضر در غرب مشهد بیمارستان های رضوی، طالقانی و شریعتی، جنوب مشهد بیمارستان های اکبر و امداد و نجات، شمال مشهد امام حسین و شهید هاشمی نژاد فعال و به مردم خدمات ارائه می دهد اظهار داشت: منطقه شرقی مشهد که در ردیف مناطق کم برخوردار و حاشیه به شمار می رود به خدمات بیمارستانی دسترسی مناسبی نداشتند که امروز شاهد آغاز ساخت پروژه ۵۴۰ تختخوابی در این منطقه هستیم.

هاشمی خاطر نشان کرد: این پروژه با پیش بینی اعتبار ۲۷۰ میلیارد تومان ساخته می شود که بخش عمده آن از محل منابع داخلی تامین می شود.

گفتنی است عملیات ساخت بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی در ابتدای جاده سرخس، منطقه نهریز در زمینی به مساحت ۵ هکتار که از سوی آستان قدس رضوی اهدا شده است، آغاز شد.

بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی قرار است در زیر بنای ۴۸ هزار متر مربع با هزینه ای بیش از دو هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال  در قالب ۵۰ درصد وزارت بهداشت و ۵۰ درصد استانداری خراسان رضوی در مدت چهار سال ساخته شود.

کارفرمای این پروژه بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد است و قرار است توسط وزارت راه و شهرسازی ساخته شود.

کد خبر : ۴۳۳۷۲۰