خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی خبر داد:

افزایش ۳ برابری بودجه آموزش و پرورش استثنایی کشور در سال 96

asdasd
کد خبر : ۴۳۵۶۶۵

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی از افزایش ۳ برابری بودجه سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور در سال 96 خبر داد و گفت: امروز ۴ تا ۵ برابر یک دانش آموز عادی برای یک دانش آموز استثنایی هزینه می‌شود.

به گزارش ایلنا، مجید قدمی در حاشیه همایش روز جهانی معلولان که در تالار سازمان آبفای قم برگزار شد، اظهارکرد: حضور در فضای معلولان و به طور کلی کار در حوزه تعلیم و تربیت و به ویژه آموزش استثنایی یک توفیق است چرا که با و انسان سر و کار دارد و تربیت این موجود کار بسیار پیچیده‌ای است.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با تأکید بر سختی کار در ارتباط با کودکان اوتیستیک، گفت: سیستم‌ها باید در حمایت خانواده‌ها و والدین به میدان بیایند و فضایی ایجاد شود که خانواده‌ها برای نگهداری و حفاظت از فرزندان خود امیدوار شوند.

وی تصریح کرد: همه مشاهدات نشان می‌دهد که مربیان و معلمان آموزش استثنایی انگیزه بسیار بیشتری دارند و نشان می‌دهد که با انتخاب و آگاهی این کار را بر عهده گرفته‌اند.

قدمی خاطرنشان کرد: تلاش‌های بسیاری در سال‌های گذشته شده است، بودجه آموزش و پرورش استثنایی ۳ برابر شده است و توانسته‌ایم در حوزه سرویس ایاب و ذهاب و خدمات حمایتی گام‌های بیشتری برداریم.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی ادامه داد: در گذشته معلولانی را می‌دیدیم که ماهی بیش از یک میلیون دارو مصرف می‌کردند، امروز این هزینه را آموزش و پرورش استثنایی پرداخت می‌کند اما هنوز راه بسیاری مانده است که باید طی شود.

وی با تأکید بر اینکه آموزش و پرورش استثنایی کیفی شده است، بیان کرد: در آزمون استخدامی اخیر ادارات ۳۰۰ سهیمه استخدامی از بین معلولان با تحصیلات بالا حضور دارند و با این روند سعی داریم زمینه اشتغال معلولان را نیز فراهم کنیم.

قدمی با تأکید بر اهمیت پیشگیری از معلولیت، تصریح کرد: ۷۰ درصد معلولیت‌ها با آزمایش‌های قبل از ازدواج قابل پیشگیری است، باید از ازدواج‌های فامیلی بدون تست ژنتیک جلوگیری شود و فرهنگ سازی در زمینه پیشگیری از معلولیت در کل جامعه ایجاد شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز