خبرگزاری کار ایران

مدیر کل هماهنگی امور اجرایی و مشارکت‌های کمیته امداد:

افزایش 16 درصدی کمک‌های مردمی به دانش‌آموزان نیازمند

asdasd
کد خبر : ۴۳۶۵۹۰

مدیر کل هماهنگی امور اجرایی و مشارکت های کمیته امداد امام خمینی (ره) با اعلام این که حدود نیمی از کمک ‌های جمع آوری شده برای دانش آموزان نیازمند تنها از پنج استان دریافت شده است،‌ گفت: امسال شاهد رشد 16 درصدی کمک های مردمی بودیم.

به گزارش ایلنا از کمیته امداد امام خمینی (ره)، ابوالقاسم رستگار، با بیان اینکه جشن عاطفه های امسال در دو بخش مردمی و مدارس برگزار شده است، گفت: بخش مردمی این جشن در بیست و پنجم شهریور ماه و بخش مدارس در دهم مهر ماه سال جاری با شعار 'مهر در انتظار همدلی 'در سراسر کشور برگزار شده است.

رستگار در ادامه به شاخص سهم هر استان از درآمد جشن عاطفه ها در سال جاری اشاره و گفت: در این شاخص عملکرد استان های فارس(18 درصد)، آذربایجان شرقی(10 درصد)، خوزستان و خراسان رضوی (هر استان 6 درصد) و سیستان و بلوچستان (4 درصد) محاسبه شده است که معادل 44 درصد از تمامی درآمد جشن عاطفه های کشور را به خود اختصاص داده اند که در لیست نام استان های اصفهان و تهران که به عنوان کلان شهر مطرح هستند به دلیل کم بودن مبالغ جمع آوری شده، دیده نمی شود.

وی با اشاره به اینکه جشن عاطفه ها هر ساله با هدف تقویت و گسترش حضور آگاهانه خیران و نیکوکاران در رسیدگی به امور دانش آموزان برگزار می شود، مطرح کرد: برگزاری جشن عاطفه ها علاوه بر ایجاد همبستگی ملی و تلطیف فضای عمومی جامعه سبب می شود تا هیچ دانش آموزی تنها برای نبود امکانات مالی از تحصیل باز نماند.

مدیر کل هماهنگی امور اجرایی و مشارکت های کمیته امداد جمع آوری کمک های نقدی و غیر نقدی خیران را بر اساس آمار نتایج به دست آمده به تفکیک 75 و 230 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: تمامی کمک های جمع آوری شده در مراکز نیکوکاری با نظارت مسئولان مربوطه در میان دانش آموزان تحت پوشش و البته نیازمند غیر تحت پوشش توزیع می شود.

رستگار با اشاره به اینکه امسال تلاش کردیم تا از حامیان مددجویان تحت حمایت نیز برای دریافت کمک در جشن عاطفه ها بهره ببریم، مطرح کرد: بر این اساس مبلغ 31 میلیارد و 610 میلیون ریال معادل 29 درصد از طریق حامیان ایتام به صورت نقدی به جشن عاطفه ها برای دانش آموزان دانش آموزان نیازمند اهدا شده است.

وی با بیان اینکه مجموع جمع آوری کمک های مردمی در جشن عاطفه های امسال، 466 میلیارد ریال اعلام شده است، مطرح کرد: جمع آوری هدایا و کمک های نقدی در جشن عاطفه های سال 95 با رشد 16 درصدی نسبت به سال گذشته مواجه بوده است.

کمیته امداد برای نخستین بار همزمان با برگزاری جشن عاطفه ها با پرداخت 110 میلیارد ریال از محل اعتبارات این نهاد نسبت به تامین بخشی از هزینه های تحصیلی دانش آموزان تحت حمایت اقدام کرده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز