خبرگزاری کار ایران

شاکری:

جایگاه شورای شهر در تصمیمات اراضی عباس‌آباد نامشخص است

asdasd
کد خبر : ۴۳۷۵۶۶

رییس کمیته فرهنگی شورای شهر تهران با انتقاد از اینکه جایگاه و ارتباط شورای شهر در تصمیمات اراضی عباس آباد نامشخص است، گفت: سوالات جدی درباره عملکرد شرکت نوسازی اراضی عباس آباد وجود دارد که نیازمند ورود جدی تر شورای شهر است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مجتبی شاکری در جریان سیصد و دوازدهمین جلسه علنی شورای شهر تهران، ضمن تبریک هفته وحدت، ابراز امیدواری کرد ایرانیان که جمعیت قابل توجهی از شیعیان و اهل سنت را در کنار یکدیگر جای داده است، همدلی و همزبانی هر دو مکتب را برای جهانیان به نمایش بگذارد.

وی با بیان اینکه استان گلستان به عنوان یکی از استان هایی که اهل سنت در آن زندگی می کند، ۵۰۰ شهید سنی مذهب را تقدیم اسلام و حفظ تمامیت ارضی کشور کرده است، گفت: استان کردستان نیز بیش از ۷۰ شهید ماموستا دارد که نشان می دهد خون ما در کنار اهل سنت به هم آمیخته است.

وی پیروزی جبهه مقاومت در سوریه بر داعش و آزادسازی حلب را نیز تبریک گفت و افزود: با توجه به اهمیت آن در انسجام ملی ما باید آن را گرامی بداریم.

شاکری خاطرنشان کرد: این پیروزی تجلی مکتب امام (ره) است که در مقاومت مردمی و اجماع مقابل استکبار مشاهده می شود. امام راحل که به ملت توصیه می کرد بغض و کینه مقدس خود را نسبت به امریکا در دل ها نگه دارند، پوچی و پوکی امریکا ، دولت های متخاصم اروپایی و مرتجعان منطقه را حس می کرد.

وی گفت: مقاومت در همه عرصه ها از جمله اقتصاد می تواند سازنده باشد. بنابراین نیازی نیست برای حل مشکلات اقتصادی به بیگانه چشم بدوزیم تا برجام های متعدد را به ما تحمیل و بعد تعهدات خود را هم نقض کنند.

رییس کمیته فرهنگی شورای شهر تهران در ادامه با اشاره به وسعت ۵۶۰ هکتاری اراضی عباس آباد، اظهار کرد: به فرمان رهبری این اراضی باید پهنه سبز با محیط طبیعی باقی بماند و کاربری فرهنگی در سطح ملی و منطقه ای داشته باشد. از این رو شورای شهر باید عملیاتی شدن این تعریف را جدی تر دنبال کند و با حساسیت بیشتری بر عملکرد شرکت نوسازی اراضی عباس آباد نظارت کند.

شاکری با بیان اینکه سوالات جدی درباره عملکرد شرکت نوسازی اراضی عباس آباد وجود دارد، افزود: دو دیدگاه در مورد این اراضی وجود دارد؛ نخست اینکه در اراضی عباس آباد با محوریت فرهنگ آنقدر جاذبه ایجاد کنیم که مردم پازل فرهنگ را بدون این اراضی کامل ندانند و به این ترتیب محل مراجعه عمومی باشد. دیدگاه دوم این است که با ایجاد بازارهای تجاری بزرگ پای مردم به این اراضی باز شود که پیامدهای آن هتل سازی گردشگری و ... است که مغایر با منویات رهبری است.

وی تاکید کرد: صیانت از اهداف فرهنگی اراضی عباس آباد خواست مقام معظم رهبری است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز