خبرگزاری کار ایران

دبیر تاکید کرد:

موضوع ارتقای کیفی زندگی در منطقه 12 مورد توجه قرار گیرد

رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران در صحن علنی شورا گزارشی درخصوص پروژه‌های منطقه 12 شهر تهران را ارایه کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علیرضا دبیر در سیصد و دوازدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران پس از ارائه گزارش «تملک املاک و اجرای طرح آمایش، بهسازی و ساماندهی منطقه ۱۲ در راستای اجرای بند ۸ تبصره ۲۳ بودجه سال ۱۳۹۵ شهرداری تهران» گفت: در بودجه سال ۹۵ مصوب بودجه منطقه ۱۲ دویست میلیارد تومان بود که در آن زمان هم شورا تاکید کرد که طرح‌ها و برنامه‌های منطقه باید در شورا مصوب شود.

وی با اشاره به اینکه اکثر پروژه‌های منطقه ۱۲ پروژه‌های عمرانی است، عنوان کرد: برنامه‌های منطقه را پروژه به پروژه در کمیسیون بررسی کردیم و ماحصل بررسی‌های انجام شده طی سه ماه گذشته گزارشی است که در صحن ارایه می‌کنیم.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه ادامه داد: درمنطقه ۱۲ تهران با جمعیت ۲۴۰ هزار نفر و مساحت ۱۶۰۰هکتارباید بحث ارتقا کیفی زندگی در دو بخش انضباط شهری و کالبد شهری مورد توجه قرار گیرد.

وی در ادامه به مشکلات محله هرندی اشاره کرد و گفت: منطقه دوازده ۱۳ محله دارد و هرندی یکی از محله‌های این منطقه است که باید مشکلات آن به سرعت حل شود.

دبیر با اشاره به تعریف ۲۳۰ پروژه در برنامه منطقه ۱۲ اظهار داشت: برای رفع مشکلات این منطقه باید اقدامات محلی، منطقه‌ای و اصلاح اسناد فرادستی انجام شود.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه تصریح کرد: برای ارایه این گزارش از سه طریق این جمع بندی را انجام دادیم. دفا‌تر نوسازی مستقر در بافت فرسوده محلات، کسب نظرات ساکنین و همچنین با استفاده از نظرات متخصصین و مدیران ارشد مدیریت شهری به شناخت دقیق آسیب‌ها و ظرفیت‌های محلات رسیدیم.

کد خبر : ۴۳۷۷۱۸