خبرگزاری کار ایران

ربیعی در کاشان مطرح کرد:

نبود مدارای اجتماعی عامل بیشترین طلاق‌ها در ایران

وزیرکار گفت: نبود مدارای اجتماعی علت بیشترین طلاق‌ها در کشور است.

به گزارش ایلنا، علی ربیعی امروز در مراسم نکوداشت صد سالگی آموزش و پرورش کاشان افزود: آمارها نشان می‌دهد که بیشترین طلاق‌ها در کشور در چهار سال اول زندگی اتفاق می‌افتد که در گذشته بیشترین علت آن فقر و اعتیاد بود ولی امروز نبود مدارای اجتماعی است.

وی بیان کرد: با گسترش مهارت‌های زندگی اجتماعی می‌توانیم یاد گیریم کنار هم بهتر زندگی کنیم و آمار طلاق را با افزایش این مهارت کاهش دهیم.

وی تصریح کرد: آموزش در مدرسه، آموزش مهارت زندگی اجتماعی و گسترش مهارت‌های فنی سه آموزش اصلی است که نیاز اصلی جامعه امروز ما به شمار می‌رود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه گسترش مهارت‌های فنی و حرفه‌ای از نیازهای امروز جامعه است، گفت: اگر جامعه می‌خواهد خوشبخت باشد باید این سه بعد را پرمحتواتر و غنی‌تر کند.

ربیعی آموزش در مدرسه و دانشگاه‌‌ها را بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: به‌رغم اینکه تعداد دانشجویان زیاد است ولی اشکال ما نبود جهت‌دهی و همسان‌سازی با شرایط حاضر جامعه امروزمان است.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه کاشان در خیر جمعی سابقه زیادی دارد و فرهیختگان زیادی از جمله سهراب سپهری و غیاث‌الدین جمشید را تربیت کرده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سفری یک‌روزه به کاشان رفته است.

کد خبر : ۴۳۸۷۲۳