خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور:

واحدهای آموزشی نیمه‌تمام با مشارکت خیرین تکمیل می‌شوند

asdasd
کد خبر : ۴۳۸۹۳۷

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: از آنجا که در شرایط فعلی اعتباری برای تکمیل طرح های آموزشی نیمه تمام در کشور وجود ندارد لذا این واحدها با مشارکت خیرین تکمیل و به بهره برداری می رسند.

به گزارش ایلنا، مرتضی رئیسی در افتتاح مجتمع ورزشی خیرساز زنده یاد ریسمانسج در دزفول با تاکید بر اینکه 10 هزار واحد آموزشی کشور فرسوده و تخریبی هستند اظهارکرد: این اعتبار برای بازسازی این مدارس، تامین و استاندارد سازی واحدهای آموزشی و رفع سایر مشکلات تجهیزاتی مدارس کشور نیاز است.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با بیان اینکه این اعتبار در کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی مصوب شده تا در قالب برنامه ششم توسعه به تصویب برسد گفت: در این راستا پیش بینی شده تا از محل مازاد در آمد نفت این رقم به صندوق ذخیره ارزی کشور واریز شود تا برای رفع مشکلات آموزش و پرورش هزینه شود.

وی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی خواست با رای مثبت خود به این مصوبه وزارت آموزش و پرورش را برای حل مشکلات مدارس، استاندارد سازی و تامین زیر ساخت های آموزشی مورد نیاز کشور به ویژه در مناطق محروم یاری کنند.

رئیسی این اعتبار را مطالبه ای از نمایندگان ملت برای حل اساسی مشکلات آموزش و پرورش برشمرد و گفت: 30 درصد مدارس کشور در حال حاضر با استانداردهای آموزشی فاصله دارند ضمن اینکه 20 هزار واحد آموزشی نیز نیازمند مقاوم سازی هستند.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با تاکید بر اینکه نظام تعلیم و تربیت نیاز مبرمی به این میزان اعتبار دارد بیان کرد: این اعتبار که در راستای سند تحول آموزش و پرورش کشور نیازسنجی شده در انتظار رای نمایندگان مجلس برای تصویب نهایی است تا در برنامه ششم توسعه بتدریج در این راستا هزینه شود.

وی تامین اعتبار مذکور را گام مهمی در راستای حل مشکل 2 نوبته مدارس در سراسر کشور عنوان کرد و گفت: به روز آوری مدارس از دیگر برنامه هایی است که با تخصیص این اعتبار محقق خواهد شد.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور از مشارکت خیرین مدرسه ساز استان خوزستان به عنوان اقدامی شاخص در کشور یاد کرد و افزود: دزفول نیز شهری با خیرین بسیار است که مردم آن علاوه بر اینکه حق بزرگی به گردن نظام دارند در دوران های مختلف از قبل از انقلاب تاکنون فعالیت های خیرخواهانه داشته اند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز