خبرگزاری کار ایران

قراداد ایجاد اکو پارک‌ بین وزارت علوم و وزارت نیرو به امضا رسید

تفاهم نامه همکاری احداث و بهره‌برداری اکوپارک‌ها با هدف توسعه همکاری‌های آموزشی، پژوهشی و فناوری مبتنی بر ترویج و توسعه فرهنگ استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر و بهینه‌سازی مصرف انرژی ما بین وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و وزارت نیرو به امضا رسید.

به گزارش ایلنا، رخشانی مهر مدیر کل نظارت بر طرح‌های عمرانی این وزارت  با اعلام این خبر افزود: در راستای اجرای تدابیر و منویات مقام معظم رهبری مبنی بر توسعه علمی کشور و توجه به لزوم بهره‌برداری همه‌‌جانبه از ظرفیت دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی در توسعه صنعت کشور، این تفاهم نامه با هدف توسعه همکاری‌های آموزشی، پژوهشی و فناوری مبتنی بر ترویج و توسعه فرهنگ استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر و بهینه‌سازی مصرف انرژی بین وزارت نیرو به نمایندگی مهندس علی‌اکبر مهاجری ،معاون وزیر نیرو در امور تحقیقات و منابع انسانی و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به نمایندگی دکتر محمد حسین امید ،معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در امور اداری، مالی و مدیریت منابع، منعقد شد

طبق این تفاهم نامه طرفین متعهد می شوند که تسهیلات لازم برای تسریع عملیات اجرایی یا صدور مجوزهای موردنیاز را در موارد لازم به عمل آورند.

 همچنین تامین فضای موردنیاز مطابق با مشخصات اعلامی از سوی وزرات نیرو جهت ایجاد اکوپارک‌ها بر عهده دانشگاه‌های ذیربط می‌باشد.

براساس این تفاهم نامه تامین منابع مالی مترتب بر کلیه مراحل احداث اکوپارک‌ها مشترکا بر عهده پژوهشگاه نیرو و دانشگاه مربوطه بوده و منافع اقتصادی حاصل از آن متناسب با تامین مالی مربوطه به طرفین تعلق خواهد گرفت.

مدت این تفاهم نامه از زمان امضا و مبادله، پنج سال تعیین شده و در صورت توافق طرفین، تفاهم نامه قابل تمدید خواهد بود. هریک از طرفین قبل از انقضای مدت تفاهم نامه و با اطلاع قبلی و کتبی از سه ماه قبل، می تواند به تفاهم نامه خاتمه دهد و طرفین مکلف هستند تا پایان تمامی قراردادهای منعقد شده بر اساس این تفاهم نامه، وظایف خود را به اتمام برسانند.

کد خبر : ۴۳۸۹۳۸