خبرگزاری کار ایران

دنیا مالی:

محدوده های جنوبی و مرکزی تهران آکنده از خاک سست است

asdasd
کد خبر : ۴۳۹۱۱۰

رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران گفت: با توجه به اینکه محدوده های جنوبی و مرکزی شهرداری استحکامات ناپایداری هستند، لذا انجام عملیات هایی نظیر حفاری های مترو باید با دقتی بیش از آنچه در سایر نقاط انجام می شود صورت گیرد.

به گزارش ایلنا، احمد دنیا مالی در سیصد و سیزدهمین جلسه شورا با اشاره به فرو نشست زمین در میدان محمدیه که در روز قبل اتفاق افتاده بود گفت: فرو نشستی در میدان محمدیه به واسطه عملیات حفاری مترو صورت گرفت که خوشبختانه تلفات جانی در بر نداشت اما توجه به چند نکته در این حادثه حائز اهمیت است.

دنیا مالی ادامه داد: در محدوده های جنوبی و مرکزی شهر بافت خاک سست و ناپایدار است و این در حالی است که تاسیسات فرسوده شهری از مدت های قبل در این محدوده ها نوسازی نشده اند.

وی افزود: از جهتی وجود آب انبار ها و قنوات در این محدوده ها که مدت ها می شود خالی از آب شده موجبات سستی بیشتر خاک را فراهم آورده است.

دنیا مالی گفت: از طرفی ما مجبور هستیم به واسطه رعایت قوانین برای احداث خطوط مترو از زیر شریان های اصلی و محور های مواصلاتی حفاری ها را انجام دهیم.

رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران اظهار داشت: این شرایط سبب شد تا شرکت مترو در عملیات حفاری مذکور از دستگاه تی بی ام استفاده کند و از عملیات حفاری به روش دستی اجتناب ورزد چرا که در این صورت امکان بروز حادثه بسیار افزایش می یافت. این امر حاکی از آن است که توجه به مسائل ایمنی صورت گرفته است.

دنیا مالی خاطر نشان ساخت: با این وجود باید در نظر داشت به دلیل شرایط ویژه این محدوده و در کنار آن حجم وسیعی از عملیات های حفاری در این محدوده ها توجه به مسائل ایمنی دو چندان ضرورت دارد.

رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران همچنین در ادامه سخنان خود26 آذر ماه روز حمل و نقل گرامی داشت و گفت: در سال 62 به واسطه شرایط جنگی حاکم بر کشور ما مشکلات بسیاری در مورد ورود کالاهای اساسی داشتیم. با این وجود با فرمان حضرت امام و حضور همه جانبه رانندگان بین جاده ای بحران را از سر گذراندیم . به همین مناسبت در سال 76 وزارت راه 26 آذر ماه را روز حمل و نقل نام گذاری کرد و در تقویم ملی کشور گنجاند.

دنیا مالی گفت: جا دارد از زحمات کسانی که در بیابان ها و دشت ها شبانه روزی فعالیت می کنند تا کالای اساسی به دست هموطنانمان برسد، کسانی که در طول دفاع مقدس نقش بی بدیلی در پشتیبانی جبهه ها داشتند قدر دانی کنیم و این روز را به همه آنان تبریک می گوییم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز