خبرگزاری کار ایران

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر خبر داد:

ثبت بیش از یک میلیون و 200 هزار ویزیت در اربعین 95

asdasd
کد خبر : ۴۳۹۴۸۱

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر در نشست خبری تشریح خدمات و فعالیت های هلال احمر در مراسم پیاده روی اربعین 95 گفت: باتوجه به اینکه مراسم اربعین، مانور بزرگ شیعه محسوب می‌شود، در مراسم امسال، احتمال اخلال‌گری داعش نیز درنظر گرفته و "امداد در بحران" نیز به ماموریت های هلال احمر در عراق افزوده شد تا در هنگام بروز حوادث احتمالی، قابلیت پاسخگویی مناسب وجود داشته باشد.

به گزارش ایلنا از پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر، مرعشی؛ رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت این جمعیت در نشست خبری تشریح فعالیت ها و خدمات هلال احمر در مراسم پیاده روی اربعین 95، گفت: پس از اربعین سال ۹۴، جلسات آسیب شناسی برگزار و با همفکری عوامل اجرایی، برنامه ‌ریزی برای عملیات اربعین ۹۵ آغاز شد، باتوجه به اینکه اعزام زائران به حج تعطیل شده بود، پیش‌بینی شد تعداد زائران ایرانی اربعین امسال در عراق به دوبرابر برسد، برهمین اساس امسال تعداد عملیات و کیفیت ارائه خدمات نسبت به سال گذشته افزایش یافت.

دکتر مرعشی در ادامه افزود: باتوجه به اینکه مراسم اربعین، مانور بزرگ شیعه نیز محسوب می‌شود، احتمال اخلال‌گری داعش در این مراسم هم درنظر گرفته شد و "امداد در بحران" نیز به ماموریت های هلال احمر در عراق افزوده شد تا در هنگام بروز حوادث احتمالی، قابلیت پاسخگویی مناسب وجود داشته باشد.

وی با بیان اینکه عملیات اربعین امسال با کمترین ضایعه به‌صورت موفق به اتمام رسید، گفت: شاهد دو حادثه تروریستی در شهرهای سامرا و حله نیز بودیم که هلال‌احمر با به کارگیری امکانات در اسرع وقت وارد صحنه شد به‌طوری که مجروحان حادثه حله در ۱۶ساعت با سه پرواز به کشور منتقل شدند.

اعزام سه برابری نیروهای عملیاتی به عراق نسبت به سال گذشته

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر با اشاره به آمار عملیات درمانی ارائه شده در اربعین ۹۵، تصریح کرد:  در اربعین ۹۴ تعداد ۹۵۰ نیرو به عراق اعزام شده بود، درحالی که این تعداد در اربعین امسال به ۲هزار و ۳۰۰ نفر رسید. همچنین عملیات از ۱۰صفر آغاز شد و تا پایان ادامه داشت.

به گفته دکتر مرعشی امسال ۱۱ چادر بین راهی مسیر نجف تا کربلا به ۶ چادر کاهش یافت و درعوض کیفیت خدمات و تجهیزات مستقر در  آن افزایش یافت، به‌طوری که تمام چادرها به دستگاه شوک مصنوعی، دستگاه نوارقلب و اکسیژن ساز مجهز و به طور متوسط بین ۸۰ تا۱۰۰ نیرو در این چادرها مستقر بودند.

استقرار پزشکان ایرانی در بیمارستان های عراق برای نخستین بار

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر، خاطرنشان کرد: در ۱۸ محل اسکان زائران نیز با همکاری سپاه درمانگاه ایجاد شد تا از بار مراجعات به درمانگاه کاسته شود، همچنین امسال برای اولین بار پزشکان متخصص در بیمارستان‌های کربلا مستقر شدند تا روند درمان زائران ایرانی بهتر پیگیری شود.

دکتر مرعشی افزود: سال گذشته ۶ آمبولانس در مسیر بین‌راه مستقر بود که امسال ۶اتوبوس آمبولانس و ۲۱ آمبولانس را وارد خاک عراق کردیم تا خدمات با سهولت بیشتری به زائران ارائه شود.

دکتر مرعشی با اشاره به ثبت بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار ویزیت در اربعین، ادامه داد: بیمارستان صحرایی کوت نیز با همکاری سپاه، هم به زائران مسیر پیاده‌روی و هم مجاوران محدوده کوت خدمات درمانی را ارائه کرد، همچنین ۳ درمانگاه در کاظمین و در نیروهای مستقر در سامرا نیز فعال بودند.

وی ادامه داد: در حادثه حله نیز تعداد کشته شدگان بیشتر از مجروحان بود، کل مجروحان این حادثه 11 نفر بودند و همه آنها نیز از اتباع افغان مقیم ایران بودند که در اثر موج انفجار دچار سانحه شدند و متاسفانه یک تن از این مجروحان فوت کرد. در این حادثه 58 قطعه و جنازه با همکاری عراق جمع آوری شد و در داخل کشور توسط پزشکی قانونی از آنها DNA گرفته شد. به این ترتیب اجساد شناسایی شدند و آنهایی که مربوط به عراق بود، بازگشت داده شدند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز