خبرگزاری کار ایران

واعظی:

توییتر در دولت کنونی فیلتر نشده/ دولت گذشته شبکه‌های اجتماعی بسیاری را فیلتر کرد

asdasd
کد خبر : ۴۳۹۵۰۸

وزیر ارتباطات و فناورى اطلاعات گفت: هدف از اینکه کانال‌های تلگرامی بالای 5 هزار عضو باید مجوز بگیرند، ایجاد محدودیت نیست.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمود واعظى در هم اندیشى صمیمانه جوانان با دولت که در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی در حال برگزاری است، در مورد دادن مجوز به کانال‌هاى تلگرامى بیش از ٥ هزار عضو گفت: برخى روزنامه‌ها که فکر مى‌کنند؛ همه ایران طرفدار آنهاست، ٢ الى ٣ هزار عدد تیراژ دارد و تعدادى هم مجانى مى‌دهند، اما برخى شبکه‌هاى اجتماعى صدها هزار نفر عضو دارد، دادن شناسنامه به این کانال‌های تلگرامی هم به این منظور است که اگر آبروى کسى خدشه دار شد، مشخص شود از کجا نشات می‌گیرد و هدف ایجاد محدودیت نیست.

وزیر ارتباطات و فناورى اطلاعات در پاسخ به اینکه چرا برخی سایت‌ها و خبرگزارى‌ها از سرور خارجى استفاده مى‌کنند؟ گفت: بیش از ٩٠ درصد سرورها در داخل ایران است و اگر خبرگزاری سرورش در خارج از کشور است، نمی‌دانیم ترسش از کجاست؟

واعظی اظهار کرد: امروز دو نگاه به فضای مجازی وجود دارد که یکی تهدید و دیگری فرصت است، این دو نگاه را در برخوردم با مردم و جوانان دیده‌ام که مثلا گاهی به من می گویند؛ این چه وضع اینترنت است، سرعت اینترنت ما از افغانستان هم کمتر است، اما چند دقیقه بعد فرد دیگری می‌گوید؛ فساد را شما با این سرعت اینترنت می‌آورید.

وزیر ارتباطات اظهار کرد:تلاش ما این است؛ فیلترینگ را از گیت وی‌ها به سمت دسترسی‌ ببریم چرا که به طور مثال گاهی یک پزشک باید به سایتی دسترسی داشته باشد که دسترسی به آن برای همه خوب نیست.

 وی ادامه داد: البته در مورد فیلتر برخی سایت‌ها مانند سایت‌های غیراخلاقی یا ضد دین و یا سایت‌هایی که وهابیت با زبان فارسی ایجاد کرده در کشور اجماع وجود دارد.

واعظی افزود: اینترنت تاکنون 3 الی 4 بار ارزان شده است و این ارزان شدن ادامه خواهد داشت. البته در هیچ جای دنیا اینترنت رایگان وجود ندارد.

Aysan, [۱۹.۱۲.۱۶ ۱۶:۴۹]

واعظی توضیح داد :تلاش دولت در سال های گذشته آرام کردن فضای بین المللی بوده است در حالی که با هجمه های مختلف روبرو بود که ت فیات را مخدوش نشان دهد ، به هر حال الویت دولت پس از آوار برداری از مشکلاتی که دولت گذشته در فضای بین المللی به جای گذاشته ، رونق کسب و کار با اولویت اشتعال برای جوانان است و همچنین بر روی معیشت طبقه متوسط و پایین است امیدواریم به جای رایگان شدن اینترنت وضع مردم و جوانان خوب شود .

وی در پاسخ به این سوال که چرا با توجه به حضور مسولان کشور در توییتر این شبکه اجتماعی فیلتر است؟ گفت: توییتر در این دولت فیلتر نشده است. تلاش دولت کنونی دسترسی آزاد به اطلاعات و احترام به مردم است. ما به دنبال فرهنگ سازی هستیم. دولت گذشته شبکه‌های اجتماعی بسیاری را فیلتر کرد که بازگرداندن آنها سخت است، همچنین در مورد اینترنت داخلی لازم به توجه است که قرار نیست اینترنت بین‌المللی محدود شود بلکه تنها امکانات جدیدی بر آنچه هست اضافه می‌شود.

واعظی با اشاره به اینکه حدود 700 شهر در کشور به اینترنت 3G دسترسی دارند، افزود: اشتغال زایی برای جوانان اولویت وزارتخانه است و 100 میلیارد تومان برای کسب و کار اینترنتی هزینه کرده ایم. همچنین نگاه ما بر گسترش ITC است.

وی در پایان تا کید کرد: با فیلتر تنها صو رت مساله پاک می شود و مساله حل نمی‌شود بنابراین باید فرهنگ سازی کنیم.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز