خبرگزاری کار ایران

قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر:

ضرورت اجرای صحیح طرح کرامت در مبارزه با مواد مخدر

asdasd
کد خبر : ۴۴۰۰۲۶

قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه کشور نیازمند الگوی مناسبی در مبارزه با مواد مخدر است،‌ گفت: اجرای صحیح طرح کرامت می‌تواند به الگویی موفق در سطح ملی منجر شود.

به گزارش ایلنا، علی مویدی در نشست طرح کرامت که در محل این ستاد برگزار شد، گفت: بسیج ظرفیت بزرگی است و طی سالیان گذشته نشان داده است هر جا و هر زمان نظام به کمک احتیاج داشته، بسیج وارد عمل شده است. بنابراین باید از این ظرفیت ارزشمند به خوبی برای مبارزه با مواد مخدر استفاده کرد.

وی با اشاره به اینکه قرار است با اجرای طرح کرامت در دو شهرستان پایلوت استان های همدان و اصفهان، به موضوع پیشگیری از اعتیاد پرداخته شود، گفت: دبیرخانه طرح کرامتِ دو شهرستان ملایر و فلاورجان در ستاد مبارزه با مواد مخدر در تهران ایجاد شده است و آماده همکاری با سازمان‌ها و کارشناسان ذی‌ربط در این زمینه است.

قائم مقام دبیرخانه ستاد با تاکید بر اینکه برای اجرای مطلوب طرح کرامت، باید از همه امکانات و ظرفیت ها استفاده کرد، بیان داشت: اجرای موفق طرح کرامت در این دو شهرستان نقش مهمی در اجرای طرح در سایر نقاط کشور دارد و چنانچه نتایج موثری داشته باشد، در سطح ملی اجرایی خواهد شد تا شاهد کاهش آسیب ابتلا به مواد مخدر باشیم.

مویدی افزود: ستاد در اجرای این طرح نقش هماهنگ‌کننده‌ دارد و چون این طرح پیشنهادی از سوی بسیج ارائه شده و معتقدیم باید عاشقانه، دلسوزانه و عملیاتی شده، اجرایی شود.

وی ادامه داد: این یک طرح آزمایشی است و همه دستگاه‌ها برای مبارزه با مواد مخدر می‌بایست به وظیفه خود عمل کنند تا طرح کرامت در این دو شهرستان انجام شود.

وی افزود: برای اجرای طرح کرامت مصوباتی در این دو شهرستان در حوزه‌های مختلف مبارزه اعم از فرهنگی و پیشگیری، درمان، مقابله با عرضه، مشارکت های مردمی و... مصوب شده و اعتباراتی هم تخصیص یافته است.

قائم مقام دبیرکل ستاد گفت: مقام معظم رهبری (مدظله العالی) همواره به حوزه مبارزه با مواد مخدر حساسیت داشته‌اند و طی دو سال گذشته نیز تاکید بیشتری بر مبارزه و ضرورت توجه مسئولان داشته‌اند و در جلسه آتی با معظم له نیز نتایج این طرح در محضر ایشان ارائه خواهد شد.

مویدی با اشاره به اینکه طی سه ماه گذشته از اجرای طرح، برنامه‌ریزی‌های لازم و بسترسازی مناسب فراهم شده است، گفت: کشور نیازمند الگوی مناسبی در مبارزه با مواد مخدر است و اجرای صحیح طرح کرامت می‌تواند به الگویی در سطح ملی منجر شود.

طرح کرامت نیازمند فرآیند زمانی است

همچنین سردار فضلی جانشین فرمانده سازمان بسیج مستضعفین گفت: ستاد مبارزه با مواد مخدر در سال‌های گذشته اقدامات موثری در مبارزه با مواد مخدر انجام داده است.

وی افزود: طرح کرامت نیازمند فرآیند زمانی است و نگاه اصلی ما در این طرح، پیشگیری از اعتیاد است که اگر تقویت شود بر درمان و مقابله نیز اثر مثبت خواهد گذاشت.

جانشین فرمانده سازمان بسیج مستضعفین با تاکید بر اینکه باید تمام ظرفیت های دو استان‌ برای اجرای این طرح بسیج شوند، بیان داشت: تلاش داریم در اجرای این طرح از همه ظرفیت‌های سپاه، بسیج و استانداری و فرمانداری و ائمه جمعه و جماعات استفاده و برنامه ریزی ها و هماهنگی های لازم ایجاد شود.

گفتنی است در این جلسه دبیران شوراهای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان های همدان و اصفهان، دبیر اجرایی طرح کرامت و معاونان و مدیران کل ستاد مبارزه با مواد مخدر و برخی مسئولین سازمان بسیج مستضعفین حضور داشتند و به بیان نقطه نظرات خود پرداختند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز