خبرگزاری کار ایران

مدیر نمایندگی ستاد دیه خراسان‌رضوی:

بدهی محکومان غیرعمد خراسا‌ن‌رضوی 40 میلیارد تومان است

asdasd
کد خبر : ۴۴۰۱۴۷

مدیر نمایندگی ستاد دیه خراسان‌رضوی گفت: هم‌اکنون 677 زندانی جرایم غیرعمد در این استان تحمل حبس می‌کنند که مبلغ بدهی این افراد رقمی معادل 40 میلیارد تومان است.

به گزارش ایلنا از ستاد دیه کشور، جواد غفاریان طوسی با تفکیک جرایم این مددجویان اظهار کرد: این محکومان به دلیل ارتکاب جرایم غیر عمدی دیه رانندگی منجر به فوت یا جرح، حوادث کارگاهی، مالی غیر کلاهبرداری، شبه عمد، مهریه و نفقه به زندان افتاده‌ و به دلیل ناتوانی در پرداخت بدهی، روزها را پشت میله‌های زندان می‌مانند، تا مگر آزادی آن‌ها با کمک خیران رقم بخورد.

وی با بیان اینکه از این تعداد 9 نفر زن و 668 نفر مرد هستند، افزود: از این تعداد زندانی غیر عمد در استان، 405 نفر به دلیل مالی غیرکلاهبرداری، 90 نفر بابت مهریه، 64 نفر بدهکار دیه رانندگی ناشی از فوت، 53 محکوم دیات منجر به جرح، 53 نفر نفقه، 7 نفر حوادث کارگاهی و 5 نفر هم با عنوان شبه عمد محبوس در زندان حضور دارند.

تشکیل پرونده برای 383 زندانی جرایم غیرعمد در ستاد دیه

مدیر نمایندگی ستاددیه استان یادآور شد: برای 383 نفر از زندانیان در ستاد دیه پرونده تشکیل شده و روند رسیدگی به آن‌ها در آستانه آزادی قرار دارد که البته 297 نفر آن‌ها محبوسان مربوط به زندان مرکزی مشهد است.

آزادی بیش از 900 زندانی غیر عمد در سال 94

وی با بیان عملکرد اسن نهاد مردمی در سال 94 گفت: سال گذشته بیش از 900 نفر از زندانیان جرایم غیر عمد را آزاد کردیم که از این تعداد 23 نفر زن بودند. بیش از 200 نفر دیه، 300 نفر محکومیت مالی غیر کلاهبرداری و 457 نفر هم بابت مهریه و نفقه بود.

آزادی 601 زندانی غیرعمد در 9 ماهه امسال

طوسی در ادامه آماری مقایسه‌ای از 9 ماه نخست امسال و سال گذشته گفت: 611 زندانی جرایم غیر عمد از اول فروردین تا ششم آذر ماه 1394 آزاد شده‌اند در حالی که در همین مدت مشابه در سال جاری، موفق به آزادسازی 601 نفر شده‌ایم.

وی در توضیح این که چرا امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته در آزادسازی زندانیان جرایم غیر عمد، با کاهش 10 نفری مواجه هستیم، تصریح کرد: این کاهش به واسطه این است که سال به سال تعداد زندانیان واجد شرایط کم می‌شود و شاید سال آینده از امسال نیز کمتر شوند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز