خبرگزاری کار ایران

هاشمی مطرح کرد:

کنترل و دستگیری سرباندهای حرفه‌ای متکدیان/ باید چهره پایتخت از حضور متکدیان پاک شود

استاندار تهران گفت: با دستگیری متکدیان حرفه‌ای، شاهد کاهش حضور آنها در پایتخت خواهیم بود.

به گزارش ایلنا، سیدحسین هاشمی در نشست کارگروه فرهنگی و اجتماعی ستاد مدیریت و ساماندهی آسیب‌های اجتماعی که در محل استانداری برگزار شد با اشاره به اینکه گزارش‌های ارائه شده از سوی دستگاه‌های اجرایی استان در مدیریت آسیب‌های اجتماعی، روند خوبی را دنبال می‌کند، اظهار کرد: به برخی دستگاه‌ها که در این بخش عملکرد ضعیفی داشتند تذکراتی داده و مقرر شد دستگاه‌ها در کمیته‌های کاری مرتبط فعالانه حضور داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه کنترل آسیب‌های اجتماعی، دغدغه مسئولان نظام است، تصریح کرد: برای سم‌زدایی و درمان معتادان متجاهر، ظرفیت 11 هزار نفری ایجاد شده در حالی‌که ابتدای دولت‌یازدهم فقط برای نگهداری 400 نفر ظرفیت وجود داشت.

هاشمی، حدود 50 درصد از معتادان متجاهر موجود در تهران را متعلق به سایر استان‌ها عنوان کرد و گفت: قرار است ریاست کل دادگستری استان تهران برای بازگرداندن آنها به استان‌های خود اقدام کند.

استاندار تهران با اشاره به گزارش ارائه شده از سوی اداره کل زندان‌های استان تهران و شهرداری پایتخت افزود: در نشست امروز، گزارش‌های خوبی از وضعیت امور زندان‌ها و اقدامات تامینی استان و سامان‌سراها و مددسراهای زیرپوشش شهرداری پایتخت ارائه شد.

وی به اقدامات انجام شده برای بازگشت متکدیان به جامعه و ساماندهی آنها اشاره و اظهار کرد: ‌در موضوع جمع‌آوری و نگهداری از کودکان متکدی از نظر قانونی مشکلات زیادی داریم.

به گفته هاشمی، تاکنون پنج هزار متکدی از سطح شهر تهران جمع‌آوری شده‌اند و باید چهره پایتخت از حضور متکدیان پاک شود.

استاندار تهران کنترل و دستگیری سرباندهای حرفه‌ای متکدیان را از جمله اولویت‌های این حوزه برشمرد و خاطرنشان کرد: با اقدامات جدی و پشتیبانی دادستانی تهران و دستگیری متکدیان حرفه‌ای، شاهد کاهش حضور آنها در پایتخت خواهیم بود.

کد خبر : ۴۴۰۴۰۶