خبرگزاری کار ایران

افزایش 20 درصدی کل و بز در سرشماری زمستانه محیط زیست البرز

asdasd
کد خبر : ۴۴۱۳۶۱

رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش با اعلام پایان زمان سرشماری زمستانه حیات وحش شهرستان طالقان، گفت: سرشماری زمستانه پستانداران در29 آذرماه ماه آغاز وطی سه روز متوالی با کمک کارشناسان، محیط بانان، مامورین یگان حفاظت، افراد عضو سمن های زیست محیطی و جوامع محلی در تاریخ 1 دی ماه به پایان رسید.

به گزارش ایلنا، سید مهدی مصطفوی بیان داشت: سرشماری جهت دستیابی به حداقل جمعیت، ترکیب جنسی و سنی و آگاهی از وضعیت زیستگاهها و عوامل تهدید حیات وحش و نهایتاً حفاظت بهینه مناطق بر اساس اطلاعات روزآمد اجرا می شود. با توجه به خصوصیان منطقه در سرشماری امسال نیز از روش سرشماری مستقیم استفاده گردید. ارتباط مثبت و سازنده رئیس نمایندگی حفاظت محیط زیست شهرستان طالقان کشیری با جوامع محلی باعث گردید که به بهترین نحو از این پتانسیل در سرشماری پستانداران شاخص استفاده شد.

مصطفوی با تاکید بر اینکه 21 مسیر در حیات وحش طالقان با ثبت مختصات جغرافیایی مورد پایش قرار گرفت، گفت: در سرشماری زمستانه، ۴۰ درصد منطقه شکار ممنوع طالقان مورد سرشماری قرار گرفت. علی رغم وضعیت جوی و بارش‌های شدید برف مسیرهای مورد سرشماری به نحو مطلوبی پوشش داده شد. 

در سرشماری زمستانه حیات وحش در طالقان 2992راس کل و بز وحشی مشاهده گردید که با توجه به آمار سال پیش در این زمان افزایش 20 درصدی را نشان می‌دهد. که این آمارها شروع احیاء جمعیت در برخی از مناطقی که سال پیش درگیر بیماری طاعون نشخوارکنندگان شدند را نشان می دهد. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز