خبرگزاری کار ایران

سخنگوی ناجا:/۲/

تهران صدرنشین نزاع و درگیری در کشور

asdasd
کد خبر : ۴۴۱۴۵۲

سخنگوی ناجا از صدرنشینی تهران در نزاع و درگیری خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سردار منتظرالمهدی امروز در نشستی خبری در خصوص آمار نزاع‌ها و درگیری‌ها در ۹ ماه سال جاری بیان کرد: در ۹ ماهه اول سال جاری ۱۰ درصد در خصوص نزاع‌ها و درگیری‌ها کاهش داشتیم. تهران با ۶۹ هزار و ۸۰۱ نزاع و درگیری در صدر استان‌های کشور قرار دارد و استان‌ خراسان رضوی در رتبه بعدی است.

وی با اشاره به اینکه استان‌های خراسان جنوبی، یزد و کیش پایین‌ترین آمار درگیری و نزاع را داراست، گفت: باید به این نکته اشاره کنم که کیش با ۲۰۵ نزاع و درگیری پایین‌ترین رتبه را در بین شهرهای کشور به خود اختصاص داده است. ما در کل کشور ۳۲۰ هزار نزاع و درگیری داشته‌ایم.

سخنگوی نیروی انتظامی با اشاره به افزایش کشفیات مواد مخدر در سال جاری خاطرنشان کرد: در سال جاری با افزایش ۱۵ درصدی کشفیات مواد مخدر روبرو بودیم. در مدت یاد شده ۴۸۵ تن مواد مخدر توسط پلیس مواد مخدر کشف و ضبط شده است.

منتظر المهدی با اشاره به شناسایی و دستگیری متخلفین فضای مجازی گفت: ۲۴ درصد تخلفات فضای مجازی در خصوص سرقت اطلاعات شخصی و عکس‌های خصوصی شهروندان بود. در این راستا به  شناسایی و دستگیری گردانندگان ۳۰۰ کانال تلگرامی و اینستاگرامی اقدام کردیم که با ساخت صفحات جعلی تبلیغات غیرمجاز، سایت‌های همسریابی و صیغه، سعی در سرقت اطلاعات شخصی شهروندان داشتند. پلیس ۵۰ درصد این پرونده‌ها را کشف و به شکایت‌ها رسیدگی کرد.

وی با اشاره به خرید خدمت سربازی توسط مشمولانی که بیش از ۸ سال غیبت داشته‌اند، خاطرنشان کرد: در سال جاری از ۱۲۰ هزار نفری که برای دریافت کارت معافیت خدمت سربازی اقدام کره بودند؛ ۴۵ هزار نفر کارت معافیت سربازی دریافت کردند.

منتظرالمهدی ادامه داد: در سال گذشته از ۱۲۰ هزار نفری که برای دریافت کارت معافیت سربازی ثبت نام کرده بودند ۲۰ هزار نفر توانستند کارت معافیت خود را دریافت کنند. طبق آمار به دست آمده حدود ۲۰ میلیون نفر در کشور وجود دارند که جزو مشمولانی هستند که وضعیت خدمت آن‌ها مشخص نیست.

وی با اشاره به اینکه مشمولان غائب خدمت سربازی باید هر چه سریع‌تر برای مشخص شدن وضعیت خود تا پایان سال اقدام کنند، گفت: با توجه به شرایط این مشمولان می‌توانند به صورت نقدی و اقساط مبلغ مورد نظر را پرداخت کنند و پس از آن با دریافت کارت معافیت خدمت سربازی می‌توانند از کشور خارج شوند و یا اینکه استخدام شوند.

منتظرالمهدی در مورد مشکلات ترافیکی شهر تهران و حواشی اخیر نیز با تکذیب اظهارات عضو شورای شهر درمورد فشار شهرداری به پلیس برای تغییر رییس پلیس راهور تهران تصریح کرد: قبل از هر چیز در خصوص ترافیک تهران به رسانه‌ها توصیه می‌کنیم از نشر اخبار غیرموثق خودداری کنند، زیرا پلیس کارهای مهم بسیاری دارد که باید به آن‌ها رسیدگی کند.

وی گفت: ترافیک تهران موضوع رمزآلودی است که باید با کمک تجهیزات، فرهنگ‌سازی و همکاری همه عوامل حل شود. هر گونه شایعاتی در خصوص دخالت پلیس در مورد ترافیک را تکذیب می‌کنم. ما با ۴۵ هزار نیرو برای روان‌سازی ترافیک در سطح شهر تهران کمک به حل موضوع ترافیک می‌کنیم.

وی در پایان در مورد اظهارات اعضای شورای شهر در خصوص برگزاری نمایشگاه‌های تهران گفت: هر نمایشگاهی که در تهران برگزار می‌شود از وزارت صنعت ، معدن و تجارت مجوز کسب می‌کند. اعضای شورای شهر در جلساتی که برگزار می‌کنند؛ جواب خودشان را خودشان می‌دهند. ما در این خصوص هیچ دخالتی نداشتیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز