خبرگزاری کار ایران

حریرچی خبر داد:

انجام تحقیقات روی حیوانات برای بررسی تاثیرگذاری پارازیت بر ابتلا به سرطان

asdasd
کد خبر : ۴۴۱۸۳۸

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: تحقیقات‌مان را در خصوص اینکه پارازیت‌ها چقدر می‌تواند در ابتلای شهروندان به سرطان موثر باشد؛ بر روی حیوانات انجام داده‌ایم، ولی برای رسیدن به جوابی مستند به زمان نیاز داریم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، ایرج حریرچی امروز در نشستی خبری در خصوص بیمارستان‌های فرسوده کشور گفت: وزارت بهداشت از سال ۹۲ و ۹۳ مطالعات زیادی در زمینه بهسازی بیمارستان‌ها انجام داده است. تعدادی از بیمارستان‌های ما فاقد ارزش بهسازی هستند و باید درصدی از آنها با بیمارستان‌های جدید جایگزین شوند.

سخنگوی وزارت بهداشت با تاکیدبراینکه ما تلاش می‌کنیم تا ایمنی بیمار‌ها نسبت به قبل افزایش بیشتری داشته باشد، گفت: بالا بردن ایمنی بیماران یکی از عوامل مهم حوزه سلامت تلقی می‌شود.

وی در خصوص اعتباربخشی بیمارستان‌ها و سایر مراکز خاطرنشان کرد: تغییر اعتباربخشی حوزه‌های سلامت باید با ایجاد شاخص‌های جدید انجام شود که این کار به ‌آسانی صورت نمی‌گیرد. نباید فراموش کنیم که ما در این زمینه از منابع داخلی استفاده می‌کنیم، البته سعی می‌کنیم بخش غیر دولتی را در این زمینه فعال کنیم و با آموزش بیشتر سعی در بهبود وضعیت بهسازی صورت گیرد.

سخنگوی وزارت بهداشت درخصوص پارازیت‌هایی که گفته می‌شود در ابتلای شهروندان به سرطان تاثیرگذار است، گفت: ما تحقیقاتمان را در خصوص اینکه پارازیت‌ها چقدر می‌تواند در ابتلای شهروندان به سرطان موثر باشد بر روی حیوانات انجام داده‌ایم، ولی برای رسیدن به جوابی مستند به زمان نیاز داریم. مطمئناً اگر پارازیت‌ها عامل ابتلا به سرطان باشد این موضوع از طریق نهاد ریاست جمهوری رسیدگی خواهد شد.

حریرچی در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا در خصوص پرونده خون‌های آلوده گفت: آن مطلبی که رئیس سازمان انتقال خون ایران در خصوص پرونده خون‌های آلوده مبنی بر مختومه شدن پرونده گفته‌اند از نظر ما مستند است زیرا ایشان نماینده وزارت بهداشت. برای دریافت نظر وزارت بهداشت باید در این زمینه سوال شود.

وی در خصوص قوانینی که در برنامه بودجه سال آینده به مجلس داده شده است، گفت: ما در برخی قوانین که پیش از این به صورت پنج‌ساله تصویب می‌شد به نتایج خوبی دست پیدا کردیم و توانستیم این قوانین را دائمی کنیم. ما در آینده قوانینی در خصوص طرح تحول سلامت قید خواهیم کرد.

سخنگوی وزارت بهداشت در مورد خبر خرید و فروش نوزادان و کودکان در بیمارستان‌ها خاطرنشان کرد: خبر خرید و فروش کودکان در بیمارستان‌ها صحت ندارد. ما مواردی در خصوص خرید و فروش کودکان برای تکدی‌گری شنیدیم و با مواردی که در بیمارستان‌ها انجام شود شدیداً برخورد خواهیم کرد. وزارت بهداشت در خصوص خرید و فروش نوزادان در بیمارستان‌ها نظارت دقیقی دارد و با کوچک‌ترین شکی با عوامل این کار برخورد خواهد کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز