خبرگزاری کار ایران

راه‌اندازی سامانه ثبت مشخصات افراد و خودروهای تحت تعقیب

asdasd
کد خبر : ۴۴۲۵۴۷

رئیس پلیس پیشگیری ناجا از راه‌اندازی سامانه ثبت مشخصات افراد و خودروهای تحت تعقیب به صورت پایلوت در سه استان کشور خبر داد.

به گزارش ایلنا از پایگاه خبری پلیس، سردار "محمد شرفی" از راه‌اندازی سامانه ثبت مشخصات افراد و خودروهای تحت تعقیب به صورت پایلوت در سه استان کشور خبر داد و گفت: این سامانه که با تلاش کارکنان اداره فناوری اطلاعات و ارتباطات پلیس پیشگیری، طراحی و راه اندازی شده است به مدت یک ماه، به صورت آزمایشی در 3 استان‌ کشور، مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت و پس از آن با رفع کاستی‌های احتمالی سراسری خواهد شد.

وی افزود: این سامانه برای یکپارچه‌سازی و شفاف کردن اطلاعات، سوابق اشخاص و خودروهای تحت تعقیب و همچنین در راستای بهره‌گیری هرچه بیشتر از فناوری‌های روز، بهره برداری شده است که از نخستین روزهای راه‌اندازی آن شاهد بازخوردهای مثبتی در این حوزه بوده‌ایم.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا در توضیح بیشتر کارکرد این سامانه خاطر نشان کرد : هدف اصلی از راه‌اندازی این سامانه جلوگیری از ارائه خدمات به اشخاص یا خودروهای تحت تعقیب قضائی در تمام یگان‌ها و سازمان‌های تابعه پلیس پیشگیری در سراسر کشور است.

وی با اشاره به اینکه پیش از راه اندازی این سامانه، شناسایی اشخاص یا خودروهایی که برای گرفتن خدمات از پلیس، به کلانتری‌ها یا دیگر یگان‌ها مراجعه می‌کردند ولی خود تحت تعقیب مراجع قضائی قرار داشتند، بسیار دشوار بود، مطرح کرد: با راه‌اندازی این سامانه، اشخاص به محض ورود به کلانتری‌ها یا سایر مراکز وابسته به پلیس شناسایی شده و در صورت وجود قرار تعقیب قضائی برای آنها، اقدامات لازم، بلافاصله انجام خواهد شد.

این مقام ارشد انتظامی تاکید کرد: یکپارچه شدن اطلاعات در این سامانه از مهم‌ترین نتایج این پروژه است و با این کار، حتی گرفتن خدمات پلیسی از مراکز پلیس +10 که در واقع مراکز اداری هستند نیز مشروط به تایید این سامانه خواهد بود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: این سامانه در آینده و به تدریج به یک بانک اطلاعاتی جامع و گسترده تبدیل خواهد شد که در عرصه‌های گوناگون راهگشای ماموریت‌های پلیس پیشگیری و در سطح عام ماموریت‌های کل مجموعه ناجا خواهد بود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز