خبرگزاری کار ایران

ضرورت ارائه آموزش‌های زیست محیطی به کودکان

asdasd
کد خبر : ۴۴۲۶۵۸

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران گفت: دانش آموزان امروز، سفیران فردای ما هستند و اگر بتوانیم آموزش‌های زیست محیطی را به کودکان به درستی و در زمان مناسب بیاموزیم در آینده موفق خواهیم بود.

به گزارش ایلنا، به نقل از سایت اطلاع رسانی محیط زیست استان تهران، تفاهم نامۀ الگوی بهینه و اصلاح رفتار مصرف کنندگان پیش از ظهر امروز با حضور اداره کل محیط زیست استان تهران، سازمان انرژی های نوی ایران، سازمان بهره وری انرژی ایران، سازمان آب و فاضلاب استان تهران، مؤسسۀ علمی-کاربردی صنعت آب و برق، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تهران، انجمن حمایت از انرژی های تجدید پذیر ایران، دبیرخانۀ کودک و انرژی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران، امضاء شد.

ناصر مهردادی در این مراسم با اشاره به اهمیت اصلاح الگوی مصرف و تاثیر آن در حوزه محیط زیست گفت: آنچه که ضرورت دارد این موضوع است که با همکاری همه مدیران و کارشناسان دستگاه بتوانیم تفاهم نامۀ منعقده را به مرحلۀ عملیاتی برسانیم.

وی با اشاره به سند تفاهم نامۀ منعقده فی ما بین سازمان حفاظت محیط زیست، وزارت آموزش و پرورش و وزارت نیرو در شهریور ماه سال جاری، افزود: در بحث محیط زیست، با ۳ موضوع محیط زیست انسانی مشتمل بر مسائل آلودگی های آب، خاک، هوا و صوت و نیز انرژی های نو، محیط زیست طبیعی شامل مناطق چهارگانه، تنوع زیستی، رودخانه ها و تالابها و در موضوع سوم با بحث آموزش و فرهنگسازی روبرو هستیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران با بیان اینکه در بحث آموزش به نوعی به فراگیران و نحوۀ فرهنگسازی، توانمند سازی و مشارکت مردمی و سرمایه های انسانی می پردازیم، اظهار داشت:بهترین کانون که می بایست به آن توجه شود، آموزش و پرورش است؛ دانش آموزان امروز، سفیران فردای ما هستند و اگر بتوانیم آموزشهای زیست محیطی را به کودکان به درستی و در زمان مناسب بیاموزیم در آینده موفق خواهیم بود.

وی ادامه داد:اگر امروز تا حدودی در بحث تنویر افکار عمومی موفق شده ایم، نتیجۀ چنین تلاش ها و تعاملات بوده است ولی همچنان جای کار زیادی باقی مانده است.

مهردادی پیشنهاد کرد: هر دستگاه امضاءکنندۀ این تفاهم نامه یک نفر را به عنوان مسئول پیگیری معرفی کند و جلسات مشترک مرتبط با موضوع تفاهم نامه تشکیل و نتایج به سمع و نظر مدیران کل دستگاه ها رسانده شود.

با توجه به اهمیت موضوعات مدیریت مصرف انرژی های گوناگون، شامل انرژی های فسیلی، انرژی های تجدید پذیر، انرژی برق، آب و محیط زیست و ایجاد و گسترش زمینۀ همکاری های چند جانبه در بخش ارائۀ خدمات آموزشی، پژوهشی و حمایتی سازمان های مذکور و بهره گیری بهینه از امکانات و توانایی های موجود به منظور تحقق اهداف مشترک، این تفاهم نامه تنظیم و مورد توافق چند جانبه قرار گرفت.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز