خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان نهضت سواد آموزی:

بیش از ۱۰ هزار و ۵۰۰ فرهنگی با سواد آموزی همکاری دارند

رئیس سازمان نهضت سواد آموزی گفت: بیش از ۱۰ هزار و ۵۰۰ فرهنگی و نزدیک به ۶۰ هزارآموزش دهنده آزاد در امر آموزش با سواد آموزی همکاری دارند.

به گزارش ایلنا، علی باقرزاره در جلسه شورای پشتیبانی سواد آموزی استان اظهارکرد: با وجود چندین سال وقفه در تشکیل شورای پشتیبانی سواد آموزی در سطح کشو، تا کنون ۶ جلسه کشوری برگزار شدده که با ۵۴ مصوبه رشد قابل توجه‌ای داشته است.

رئیس سازمان نهضت سواد آموزی از تشکیل ۲۳۰ جلسه و بیش از ۱۵۰۰ مصوبه در سطح استان‌ها ی کشورخبر داد و تصریح کرد: در سطح شهرستان‌ها و مناطق نیز بیش از ۳ هزار و سیصد جلسه در این زمینه تشکیل شده که حاصل آن ۱۳ هزار و پانصد مصوبه در سطح کشور است.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس آمارگیری سال۹۰ به عنوان آخرین مرجع، در گروه سنی ۱۰ الی ۴۹ سال کشورحدود ۳ میلیون و ۴۵۶ هزار بی‌سواد مطلق ثبت شده که بخشی از آن را اتباع خارجی و افراد آموزش ناپذیر تشکیل می‌دهند.

باقرزاده افزود: با توجه به برنامه ریزی انجام شده در طول ۵ سال گذشته برای آموزش این افراد، برآورد بر این است که این آمار هم اکنون به حدود یک میلیون و ۱۳۸ هزار تن کاهش یافته که با انتشار نتایج سرشماری سال ۹۵ این آمار اصلاح خواهد شد.

رئیس سازمان نهضت سواد آموزی بیان کرد: برنامه سوادآموزی کشور بر اساس آمار یونسکو، پیشرفت قابل توجه نیم درصدی در سنین ۱۵ الی ۲۴ سال به ۹۸ و سه دهم درصد رسیده‌ایم و درگروه سنی ۲۵ تا ۶۴ سال با حدود ۲ و۶۴ صدم درصد رشد به ۸۹ درصد رسیده‌ایم.

وی افزود: استان فارس از نظر کمی در زمینه شناسایی و جذب بی‌سوادان توانسته در۳ سال اخیر درسطح کشور رتبه بر‌تر را کسب نماید وامید است در زمینه کیفی نیز با نگه داشت و ارتقا پایه تحصیلی سوادآموزان به موفقیت‌های بیشتری دست یابد.

رئیس سازمان نهضت سواد آموزی افراد بین۱۰ الی ۵۰ ساله را به عنوان جامعه هدف سواد آموزی معرفی کرد و افزود: سواد آموزی بدون توجه به شهری، روستایی و عشایری بودن این گروه و در هر زمان و مکانی موظف به برنامه ریزی برای رفع مشکل بیسوادی این افراد می‌باشد که در این راستا نزدیک به ۷۰ هزار تن شامل ۱۰ هزار و ۵۰۰ فرهنگی و نزدیک به۶۰ هزارآموزش دهنده آزاد همکاری می‌کنند.

باقرزاده با اشاره به ارزیابی‌های انجام شده در زمینه معرفی دستگاه‌های بر‌تر در زمینه حمایت از سواد آموزی گفت: استاندار فارس به عنوان یکی از ۳ استاندار برتردر زمینه پشتیبانی از حوزه سوادآموزی درسطح کشورشناخته شده است.

کد خبر : ۴۴۳۸۱۳