خبرگزاری کار ایران

شرط پلیس برای دادن مجوز خروج و گواهینامه به مشمولان جریمه ریالی

جانشین سازمان وظیفه عمومی ناجا گفت: افرادی که در طرح جریمه مشمولان غایب شرکت کرده‌اند، به شرط پرداخت حداقل نیمی از مبلغ جریمه؛ به صورت نقدی و یا اقساط، از سوی سازمان وظیفه عمومی ناجا خدماتی مانند مجوز خروج از کشور و... دریافت می‌کنند.

به گزارش ایلنا، سردار ابراهیم کریمی در این باره، اظهار داشت: طبق قانون بودجه مجلس شورای اسلامی و ابلاغیه ستاد کل نیروهای مسلح، طرح جریمه مشمولان غایب در سال گذشته و همچنین سال جاری، برای مشمولان دارای بیش از ۸ سال غییت فرصتی ایجاد کرد تا وضعیت خدمتی خود را مشخص کنند.

وی در خصوص شرط اصلی ارائه برخی از خدمات به متقاضیان این طرح، افزود: افرادی که در طرح جریمه مشمولان غایب شرکت کرده‌اند، به شرط پرداخت حداقل نیمی از مبلغ جریمه به صورت نقدی و یا اقساط، خدماتی از سوی سازمان وظیفه عمومی به آنان ارائه خواهد شد.

جانشین سازمان وظیفه عمومی ناجا ادامه داد: متقاضیان این طرح به شرط پرداخت حداقل نیمی از مبلغ جریمه، می‌توانند برای استخدام در یکی از سازمان‌های دولتی و یا خصوصی، از وظیفه عمومی نامه‌ای مبنی بر تعیین تکلیف وضعیت خدمتی دریافت کنند.

وی ادامه داد: همچنین این دسته از مشمولان غایب با تعیین تکلیف وضعیت خدمتی خود، می‌توانند برای کلیه سفرهای زیارتی و سیاحتی با پرداخت وثیقه کامل (پانزده میلیون تومان)، مجوز خروج از کشور دریافت کنند.

سردار کریمی گفت: برهمین اساس، مشمولان غایب در صورت شرکت در این طرح، می‌توانند برای اخذ گواهینامه راهنمایی و رانندگی نیز اقدام کنند.

کد خبر : ۴۴۳۸۹۸