خبرگزاری کار ایران

واکنش رئیس کمیته امداد به ماجرای گورخواب‌هاى نصیرآباد

asdasd
کد خبر : ۴۴۳۹۱۶

رئیس کمیته امداد امام خمینی به ماجرای گور خواب‌هاى نصیرآباد واکنش نشان داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، پرویز فتاح در نشست خبرى خود در مورد گور خواب‌هاى نصیر آباد گفت: من سه ماه قبل در شهریار بودم و با مسئولان این منطقه جلسه داشتیم، اما کسى در این باره چیزى به ما نگفت و ما هم علم غیب نداریم.

وى ادامه داد: از ابتدا سال تمرکز زیادى بر روى مساله آسیب‌هاى اجتماعى بوده است؛ رئیس جمهور و وزیر کار و... در جلسات زیادى در این زمینه حضور داشتند، بار‌ها در مورد جمع‌آورى این گونه افراد اقدام شده و در مورد نگه‌دارى آنها تقسیم وظایف شده و در مجموع جمع‌آورى و نگه‌دارى آن‌ها وظیفه کمیته امداد نبوده است.

فتاح افزود: این روش برخورد سیاسى در مسئله گورخواب‌های نصیرآباد که بیشتر معتادان متجاهر هم بودند؛ به صلاح کشور و نظام نیست و جفا در حق دولت بود.

رئیس کمیته امداد اظهار کرد: ده‌ها هزار نفر جمع آورى شدند و حالا چند نفر هم باقى مانده بودند نباید با بر انگیختن احساسات عمومى به گونه اى رفتار کنیم که معاندین سوءاستفاده کنند. مسئولان هم در این ماجرا متاثر شدند.

وى گفت: وظیفه ما تحت پوشش قرار دادن خانواده‌هاى نیازمندى است که نان آورشان به دلیل اعتیاد از خانه رانده شده و در این رابطه ما ٣٠ هزار خانواده را تحت پوشش داریم و اگر خانواده‌اى اینگونه بود و ما تحت پوشش قرار ندادیم باید پاسخگو باشیم.

فتاح در مورد وام اشتغال کمیته امداد گفت: امسال ١٠٠٠ میلیارد تومان براى ارائه وام اشتغال به ١٠٠ هزار نفر در اختیار داشتیم، البته سال ٩٤ این مبلغ ٢ هزار میلیارد تومان بود.

وى توضیح داد: این کاهش به این دلیل بوده است که مجلس سال گذشته وام ازدواج را ١٠میلیون تومان کرد و اکنون بیشتر منابع قرض‌الحسنه بانک‌ها براى آن مى‌رود و به همین دلیل سهم وام اشتغال ما و بهزیستى کم شده است، اما امسال تلاش مى‌کنیم که در لایحه بودجه به خواست خود برسیم و این مبلغ را افزایش دهیم.

رئیس کمیته امداد امام  افزود: البته امسال ١٢هزار نفر را با معرفى به دیگر دستگاه‌ها مشغول به کار کردیم در این زمینه با آقاى ترکان در رابطه با مناطق آزاد نیز تفاهم‌نامه‌اى امضا کردم که عملیاتى شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز