خبرگزاری کار ایران

رئیس پلیس راهور کشور:

موتورهای دو کاربراتوری از مهرماه پلاک نمی‌شوند/ برخورد با حرکات نمایشی خودروهای لوکس رو به افزایش است

رئیس پلیس راهور کشور از پلاک نشدن موتورهای دو کاربراتوری از مهرماه خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سردار مهری؛ رئیس پلیس راهور کشور امروز در نشست خبری، با اشاره به مصوبات جدید هیات دولت در رابطه با برخورد با خودروهای فرسوده، گفت: با خودروهایی که در سن فرسودگی هستند، برخورد قاطع خواهیم کرد و در هر ۲۴ ساعتی که این خودرو‌ها در هشت کلانشهر کشور تردد کنند، مبلغ ۵۰ هزار تومان جریمه خواهند شد. ما تلاش می‌کنیم تا این خودرو‌ها را از کلانشهر‌ها خارج کنیم تا به کاهش آلودگی هوا و کاهش ترافیک کمک کنیم.

وی در خصوص سن خودروهای فرسوده، گفت: سن فرسوده خودروهای سواری در کلانشهر‌ها بیش از ۲۰ سال، وانت ۱۵ سال، تاکسی و مینی بوس ۱۰ سال، کامیون ۲۰ سال، موتور سیلکت و اتوبوس شهری ۸ سال است.

سردار مهری با اشاره به جریمه خودروهای فرسوده گفت: همکاران ما اجرای این طرح را آغاز کردند و ما سعی می‌کنیم با افزایش دوربین‌ها و مکانیزه شدن فعالیت‌هایمان خودروهای فرسوده را شناسایی و از کلان شهر‌ها خارج کنیم.

سردار مهری افزود: موتور سیلکت‌های دو کاربراتوری از مهرماه سال جاری پلاک نمی‌شوند، ما همچنین سعی داریم موتورسیلکت‌هایی که از سن فرسودگی گذشته‌اند را متوقف کنیم تا بتوانیم آلودگی هوا را کاهش دهیم. سال جاری در مراجعه خودرو‌ها با مراکز معاینه فنی ۳۲ درصد نسبت به سال گذشته افزایش آمار داشتیم و پس از این با خودروهایی که دارای معاینه فنی نباشند، برخورد می‌کنیم.

رئیس پلیس راهور کشور راه برون رفت از وضعیت ترافیکی تهران و همچنین وضعیت آلودگی هوا در پایتخت را بهسازی و بروزرسانی وسائل نقلیه دانست و گفت: در تهران حدود ۵ درصد از تاکسی‌ها و ۴۸ درصد از اتوبوس‌ها فرسوده هستند که در این مورد اقداماتی را برای کاهش آلودگی اجرا خواهیم کرد.

سردار مهری برخورد به خودروسازهای متخلف اشاره کرد و گفت: پلیس برابر قانون و مقررات با خودروسازانی که در ساخت خودرو تخلف کرده باشند برخورد خواهد کرد برای پلیس رعایت کیفیت خودرو‌ها مهم است ما با عدم پلاک‌گذاری موتور سیکلت‌های دو کاربراتوری قاطعیت برخورد خود را نشان می‌دهیم.

وی به برخورد با رانندگانی که در خیابان‌ها و اتوبان‌ها حرکت نمایشی انجام می‌دهند، گفت: برابر قانون با رانندگی که با ماشین‌های لوکس در خیابان‌ها و اتوبان‌ها حرکات نمایشی انجام می‌دهند و همچنین سرعت غیرمجاز دارند برخورد می‌کنیم و این برخورد‌ها رو به افزایش است.

کد خبر : ۴۴۳۹۲۳