خبرگزاری کار ایران

استاندار کرمانشاه خبر داد:

عبور زوار از مرز خسروی در دستور کار دولت قرار گرفت

رازانی گفت: از تصمیم دولت در زمینه عبور زوار اباعبدالله الحسین (ع) در اربعین سال آینده از طریق مرز خسروی خبر داد.

به گزارش ایلنا از پایگاه خبری پلیس، اسدالله رازانی، استاندار کرمانشاه در جمع خبرنگاران گفت: در اولین روز از سفر دو روزه به تهران، سمینار سراسری استانداران کشور برگزار شد که در این همایش موضوعات مختلفی همچون آیین اربعین حسینی، انتخابات آتی ریاست جمهوری و شورا‌ها و همچنین مسائل مهم دیگری در حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی و سیاسی و امنیتی کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی موضوع اربعین را یکی از مهم‌ترین موضوعات مطرح شده در این نشست عنوان کرد و افزود: ابعاد مختلف آیین با شکوه اربعین حسینی از جمله تعداد زوار و اقدام‌های انجام شده مورد بحث و بررسی کار‌شناسانه قرار گرفت.

مقام ارشد اجرایی استان تصریح کرد: در ادامه این نشست وزیر کشور اعلام کرد برنامه و تصمیم دولت این است که در اربعین سال آینده مرز خسروی برای عبور زوار اباعبدالله الحسین (ع) باز شود.

رازانی اظهار داشت: در این راستا مقرر شد تمامی اقدام‌های لازم از جمله مسائل مربوط به برقراری امنیت مسیر در داخل عراق پیگیری شود و سایر تمهیدات لازم در داخل کشور و به ویژه در کرمانشاه، صورت گیرد.

وی اضافه کرد: در این سمینار تاکید شد موضوع عبور زوار از مرز خسروی به طور جدی در دستور کار قرار گیرد و در صورت لزوم مدیران مربوطه مسافرت‌هایی به کشور عراق انجام دهند و همچنین به منظور برنامه ریزی بهتر، مقامات کشور عراق نیز به ایران سفر کنند

 

کد خبر : ۴۴۴۸۰۶