خبرگزاری کار ایران

فرمانده ناجا:

با صدور کارت ضابطین عام از تضییع حق مردم جلوگیری می‌شود

asdasd
کد خبر : ۴۴۵۴۲۸

فرمانده نیروی انتظامی گفت: قصد داریم؛ ارتباطات و مراودات قضایی خود را حتی‌المقدور به صورت مکانیزه انجام دهیم که آموزش ضابطین در این زمینه می‌تواند؛ باعث تسریع انجام این خواست ما شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سردار اشتری؛ فرمانده نیروی انتظامی در مراسم رونمایی از کارت ضابطین عام دادگستری گفت: این موضوع در راستای اجرای ماده ۳۰ آیین دادرسی کیفری است و اجرای آن به نفع مردم است، زیرا افرادی که بعد از گذراندن دوره‌های آموزشی کارت ضابط دریافت می‌کنند می‌توانند تحقیقات مقدماتی را کامل‌تر و مناسب‌تر انجام دهند و باعث شفافیت در تشکیل پرونده و رسیدگی به آن می‌شود. همچنین از اطاله دادرسی و تضییع حق مردم جلوگیری می‌کند.

وی افزود: با صدور این کارت رسیدگی پرونده‌ها تخصصی می‌شود و در واقع متناسب سازی اقدامات قوه قضائیه با حوزه‌های تخصصی نیروی انتظامی برای رسیدگی و تشکیل پرونده‌ها است.

وی تصریح کرد: ما آمادگی کامل خود را برای اجرای این ماده از قبل اعلام کردیم همکاران بنده آماده شدند تا کلاس‌های آموزشی لازم را برای افراد مشمول این قانون برگزار کنند. این قانون شامل بسیاری از نیروهای نیروی انتظامی می‌شود. در تهران به عنوان پایلوت این کار شروع شده است و به زودی اجرای این امر به سراسر کشور تسری پیدا می‌کند.

سردار اشتری در باره اهداف این طرح گفت: ارتقای سطح دانش حقوقی افسران نیروی انتظامی و ارتقای مهارت‌های شغلی برای داشتن پلیس حرفه‌ای، کمک به سطح کیفی در مرحله کشف جرم و رسیدگی قضائی و آموزش مهارت‌های لازم در جهت رعایت حقوق شهروندی و همچنین آموزش افسران نیروی انتظامی برای استفاده از سامانه‌های مکانیزه ارتباطات و مراودات قضایی از اهداف این کار می‌باشد.

وی افزود: ما قصد داریم ارتباطات و مراودات قضایی خود را حتی‌المقدور به صورت مکانیزه انجام دهیم که آموزش ضابطین در این زمینه می‌تواند؛ باعث تسریع انجام این خواست ما بشود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز