خبرگزاری کار ایران

راننده اتوبوس، مسافر معلول خود را از حریق اتوبوس نجات داد + عکس

asdasd
کد خبر : ۴۴۷۵۶۸

یکی از اتوبوس‌های شرکت «نایس» در روستای «پلِین ویو» نیویورک چند دقیقه بعد از قطع برق بالابر صندلی چرخ‌دار، دچار آتش‌سوزی شد.

به گزارش ایلنا، راننده 46 ساله که تنها 9 ماه است در شرکت «نایس» مشغول به کار شده اظهار داشت: «تنها کاری که می‌توانستم انجام بدهم، بیرون بردن او و نادیده گرفتن صندلی چرخ‌دارش بود.»

بنا به گفته او، بازرسی‌های معمول صبحگاهی بر روی اتوبوس انجام شده بود و بازرسان فنی، علائمی از احتمال بروز مشکل مشاهده نکرده بودند.

رئیس اداره آتش‌نشانی «پلِین ویو» گفت: «به ‌خاطر شدت خسارت وارد شده به خودرو، تعیین دلیل آتش‌سوزی احتمالاً ناممکن خواهد بود. البته اقدام سریع راننده، در عدم آسیب‌دیدگی مسافر معلول بسیار مؤثر بوده است.»

مسؤولان شرکت «نایس» اعلام کرده‌اند که به «هیأت ایمنی حمل و نقل عمومی ایالتی» اطلاع‌رسانی شده است و آنها نماینده‌ای را برای تحقیق به محل حادثه فرستاده‌اند. همچنین شرکت مزبور در حال تهیه یک صندلی چرخ‌دار جایگزین برای مسافر معلول اتوبوس است.

راننده در حال بازگرداندن زن معلول و پرستارش به خانه بود که بوی دود، اتوبوس را فرا گرفت. پرستار گفت: «من به راننده گفتم مشکلی پیش آمده و از او خواستم که کنار جاده توقف کند؛ او نیز همین کار را کرد. کمی بعد، شعله‌های آتش از موتور زبانه کشیدند و ما در آن لحظه متوجه وخامت اوضاع شدیم.»

راننده گفت: «بعد از قطع برق اتوبوس، بالابر صندلی چرخ‌دار خودرو از کار افتاد. با گسترش شعله‌ها زن مسافر فریاد می‌زد خدای من، من دارم می‌میرم. و من گفتم آرام باش، همه ما به سلامت از اتوبوس خارج می‌شویم. او را از روی صندلی چرخ‌دار بلند کردم و به محل چمنکاری روبه‌روی مدرسه «پارک‌وی» بردم.»

زن مسافر پس از قدردانی از اقدام راننده، با خودروی دیگری از شرکت «نایس» به خانه‌اش منتقل شد.

راننده، حفظ سلامت مسافرانش را نتیجه لطف خدا و آموزش‌هایی برشمرد که در شرکت «نایس» گذرانده بود.

راننده اتوبوس، مسافر معلول خود را از حریق اتوبوس نجات داد + عکس

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز