خبرگزاری کار ایران

واکنش معاون وزیر کشور به اظهارات عضو شورای شهر؛

مقصر حادثه شهران، مترو است/ تقصیر را گردن یکدیگر نیندازیم

رییس سازمان مدیریت بحران کشور به اظهارات عضو شورای شهر مبنی بر نامشخص بودن مقصر حادثه شهران واکنش نشان داد.

اسماعیل نجار؛ رییس سازمان مدیریت بحران و معاون وزیر کشور در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در واکنش به اظهارات قناعتی عضو شورای اسلامی شهر تهران که گفته است، مقصر حادثه شهران مشخص نیست، اظهار داشت: پس از رخداد حادثه چندین تیم از دستگاه‌های مختلف، این حادثه را مورد ارزیابی قرار دادند؛ از جمله مرکز تحقیقات راه و ساختمان که علت حادثه را حفاریِ انجام شده اعلام کرد؛ از طرفی دیگر مرکز زمین‌شناسی همین نظر را داشت.

وی افزود: ما صبر کردیم که نظر دادستانی را هم داشته باشیم، به این دلیل که دو نفر جانباخته داشتیم و دادستانی در صحنه هم حضور یافت و چندین کارشناس را مامور رسیدگی به این پرونده قرار داد. اینکه گفته شده، اعلام مترو به عنوان مقصر حادثه فرار رو به جلو و سیاسی است، اشتباه است و کاری که انجام شد، کارشناسی بوده است.

رییس سازمان مدیریت بحران با بیان این مطلب که در حادثه شهران به علت عدم چسبندگی کافی خاک، حفر مترو باعث فروریزش خاک شده است، گفت: این فروریزش باعث فشار به لوله آب، لوله گاز و کابل‌های انتقال برق شده و در نهایت آتش سوزی شد.

نجار اضافه کرد: باید تلاش کنیم در صورت وقوع حادثه، علت آن را به گردن یکدیگر نیندازیم؛ این حادثه باید برای ما درس و عبرت باشد تا شاهد حوادث مشابه نباشیم.

پیش از این قناعتی؛ عضو شورای شهر در گفت‌وگو با یکی از رسانه‌ها گفته بود که هئیت 7 نفره‌ای در حال بررسی موضوع حادثه شهران هستند و هنوز مشخص نیست؛ مقصر کیست. هنوز معلوم نیست در این حادثه مترو مقصر است یا اداره گاز ولی در حال بررسی هستیم.

کد خبر : ۴۴۷۹۱۹