خبرگزاری کار ایران

معاون شهرداری تهران مطرح کرد:

افزایش ایمنی و سلامت شهروندان با هوشمندسازی تهران

asdasd
کد خبر : ۴۴۸۸۳۵

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: هوشمندسازی تهران بع افزایش ایمنی و سلامت مردم منجر می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مازیار حسینی در بررسی لایحه اصلاح مفاد برخی از تبصره‌های و ردیف‌های اعتباری بودجه مصوب 1395 شهرداری تهران با اشاره به اینکه در لایحه بودجه بحث هوشمندسازی در دو بخش ریلی و غیرریلی آمده است، گفت: قطعا از لحظه‌ای که هوشمندسازی اتفاق بیفتد؛ افزایش ایمنی و سلامت مردم قابل رویت خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه تهران با وجود چند صد کیلومتر بزرگراه و هزاران معبر قابل کنترل از یک نقطه توسط عنصر فیزیکی نیست، ادامه داد: بنا بر تایید سردار مومنی تغییر رفتار ترافیکی در بالا و قسمت زیری پل صدر قابل مشهود است که دلیل آن هوشمندسازی است و ضروری است این نوع رفتار ترافیکی در تمام سطح شهر ایجاد شود.

معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه روزانه بیش از 3 میلیون نفر وارد ایستگاه‌های مترو می‌شوند، اظهار کرد: متاسفانه در حال حاضر نسل‌های متعدد سیستم‌های سیگنالی مترو به صورت آنالوگ است و خط یک و دو مترو هنوز به این صورت است که باید یکپارچه‌سازی شوند.

وی خاطرنشان کرد: سطح امنیت مترو بسیار بالا بوده و حتی از سطح امنیت راه‌آهن نیز بالاتر است زیرا در خطوط مترو هر چند دقیقه یک بار قطار وارد ایستگاه می شود و هزار و 500 مسافر را جابجا می‌کند که این رقم با راه‌آهن بسیار متفاوت است.

حسینی با یبان اینکه در زمینه هوشمندسازی سیستم‌هایی که موجب ایجاد نظم ترافیکی می شوند را نداریم، اظهار کرد: در پکیج جدید معماری که در نظر گرفته‌ایم و در کمیسیون‌های عمران و بودجه نیز درباره آن توضیح دادیم صد در صد بزرگراه‌های ما تحت پوشش نظارت ترافیکی قرار خواهد گرفت.

وی ادامه داد: در حال حاضر افزایش ظرفیت معبر در دستور کار شهرداری نیست، اما افزایش تاثیر گذاری معبر در دستور کار ما قرار دارد.

حسینی خاطرنشان کرد: قطعا یکی از نقاط مثبت شورای چهارم حمایت از توسعه متروی تهران است و امیدوارم دومین نکته مثبت در راستای هوشمندسازی شهر با رأی اعضا باشد.

وی در پایان تصریح کرد: صد در صد کار هوشمندسازی به روش فاینانس و از طریق سازمان سرمایه‌گذاری انجام خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز